Poznaliśmy wyniki rekrutacji do pierwszej tury akceleratora przedsiębiorczości, którego twórcami są L’Oréal i Founders Factory. Wśród piątki startupów, które będą rozwiać się pod okiem specjalistów znalazł się także polski zespół – Cosmose.

Na zdjęciu: założyciele Founders Factory

Pięć inwestycji, dwie nowe firmy

L’Oréal to największa firma kosmetyczna na świecie, która w 2015 roku przeznaczyła na badania i rozwój 794 mln euro. Ze względu na zmieniający się rynek, firma postanowiła zainwestować w nowe technologie, a właściwie w Founders Factory, akcelerator przedsiębiorczości. Pozwoliło to na dołączenie firmy do globalnego ekosystemu światowej klasy startupów i przedsiębiorców z tej branży.

– Każdego roku L’Oréal i Founders Factory wesprą swoimi inwestycjami rozwój pięciu początkujących startupów oraz wspólnie założą dwa przedsiębiorstwa „od zera”. Wewnętrzny zespół ekspertów udzieli praktycznego wsparcia i porad zaangażowanym startupom – zapowiadała Wioletta Rosołowska, Prezes Zarządu L’Oréal Polska. Dziś poznaliśmy efekty tych działań, a są nimi inwestycje w pięć startupów.

Polska firma wspierana przez zagraniczny akcelerator

Do Founders Factory, akceleratora przedsiębiorczości z siedzibą w Londynie, trafiło 180 zgłoszeń od młodych przedsiębiorców szukających wsparcia finansowego i merytorycznego w rozwoju swoich przedsięwzięć. Spośród wszystkich aplikacji, jury wybrało tylko pięć biznesów, którym pomoże osiągnąć sukces. Jedną z firm, które dostały się do akceleratora jest Cosmose.

Polski zespół, kierowany przez Mirona Mironiuka, przekonał jury swoją aplikacją OMNIcookie. Ta aplikacja, jak mówi jej założyciel, ma pomóc właścicielom sklepów zrozumieć zachowania potencjalnych klientów. Dzięki wizycie w sklepie stacjonarnym, właściciel może dowiedzieć się, co kierowało klientem, który np. opuścił sklep nie dokonując zakupów. OMNIcookie pozwoli wyświetlić spersonalizowaną reklamę zachęcającą do powrotu.

80% wchodzi i nic nie kupuje

Aplikacja pozwoli podzielić klientów na kilka grup: tych, co oglądają produkty zamieszczone na witrynie sklepu, ale nie wchodzą do środka; tych, co wchodzą do sklepu, ale nie dokonują zakupu; kupujących, którzy w stacjonarnym sklepie kupują produkty przynajmniej raz na trzy miesiące i tych, co odwiedzają często Twój sklep, ale rzadko kiedy dokonują w nim zakupów.

– Prawie 80% potencjalnych klientów wchodzi do sklepu i nie kupuje żadnego produktu. Nasza technologia pozwoli dowiedzieć się w nieinwazyjny sposób, dlaczego tak się dzieje – przekonuje Miron Mironiuk, założyciel i CEO Cosmose. Głównym rynkiem, na którym skupia się Cosmose to Azja. Firma polskich przedsiębiorców ma siedziby w Szanghaju i Hong Kongu.

Pozostałe startupy

Founders Factory i L’Oréal zainwestował także w cztery inne firmy. Pierwsza to InsitU, która produkuje spersonalizowane i naturalne produkty chroniące skórę. Preemadonna, technologia pozwalająca na samodzielne projektowanie wzorków na paznokciach, także znalazła się w tym gronie. Londyński strartup Tailify, który łączy duże marki z influencerami, by wspólnie tworzyć kampanie reklamowe, też bierze udział w akceleracji.

Ostatnim startupem, który zainteresował jury jest Veleza, czyli aplikacja dla miłośników dbania o urodę, która pokazuje ciekawe produkty do nabycia. Te wszystkie pięć startupów rozpoczęły właśnie prace pod okiem specjalistów, które potrwają sześć miesięcy. Jesteśmy ciekawi efektów i na pewno o nich poinformujemy na łamach naszego serwisu.

Komentarze (0)