Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo poszukuje startupów z sektora energetycznego. Pomoże im rozwinąć projekty w ramach programu akceleracyjnego MITEF Poland, a najlepszym da szansę na współpracę. Na Twoje zgłoszenie czeka do 25 maja.

fot. pexels.com

Trwający właśnie nabór do drugiej rundy programu akceleracyjnego MITEF Poland w ścieżce Energia, którego partnerem jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, dobiega końca. Chęć wzięcia udziału w programie można zgłaszać tylko do 25 maja i żeby się do niego zakwalifikować należy wypełnić formularz znajdujący się tutaj.

200 tys. złotych i wyjazd do Bostonu

Pomysłodawcy startupów, których wytypują organizatorzy konkursu, będą przez trzy miesiące objęci programem akceleracyjnym opartym na unikalnym systemie opracowanym przez Instytut Technologiczny w Massachusetts. Pomoże im to przyśpieszyć komercjalizację swoich projektów oraz pozyskać liczących się na rynku partnerów. Jednym z nich być może zostanie PGNiG, którego mentorzy podzielą się z uczestnikami doświadczeniem oraz obejmą ich biznesową opieką.

Ponadto każdy z zakwalifikowany startupów otrzyma szansę na finansowanie do 200 tysięcy złotych, a do tego autorzy projektów będą mogli przeznaczyć 50 tysięcy złotych na usługi związane z rozwojem startupu. To jednak nie wszystko, co zostało przygotowane dla uczestników programu. Najlepszych pięć projektów wyjedzie do Bostonu na tygodniowy Bootcamp, gdzie dalej, w gronie międzynarodowych ekspertów, będzie pracować nad swoimi pomysłami oraz gdzie pozna realia prowadzenia biznesu w Stanach Zjednoczonych.

Wypracowanie modelu biznesowego

Do pierwszej rundy programu akceleracyjnego MITEF Poland w ścieżce Energia zakwalifikował się trzy startupy. Jednym z nich był Vortex Oil Engineering. – Cele akceleratorów dla każdej firmy są różne. Jeśli jesteś na początkowym etapie, to przed tobą stoi wyzwanie wypracowania modelu biznesowego, market fitu i sposobu pozyskania klientów – mówił w rozmowie z nami współzałożyciel projektu Sergey Jakimov.

Jego zdaniem akcelerator powinien pomagać startupom w rozwiązywaniu wszystkich tych problemów. Co prawda on sam wiedział, jak jego projekt ma zarabiać, ale udział w wydarzeniu skłonił go do ponownego przemyślenia wizji spółki. – To w połączeniu z rozmowami z przedstawicielami PGNiG bardzo nam pomogło – dodaje. Niedawno zaprezentował swój projekt podczas Demo Day i teraz walczy o wyjazd do Bostonu.

Być może znajdzie się tam i Twój startup. Wypełnij formularz i przekonaj się.

Artykuł powstał we współpracy z PGNiG.

Komentarze (0)