Trzecia edycja konkursu OrangeFab dobiegła końca. W efekcie do programu akceleracyjnego prowadzonego przez giganta telekomunikacyjnego zakwalifikowało się pięć startupów. Ich twórcy przez dwanaście tygodni będą pracować nad rozwojem biznesu.

Wraz z początkiem marca Orange Polska zakończyło nabór do trzeciej edycji programu akceleracyjnego OrangeFab skierowanego do właścicieli małych i średnich firm. Udział w 12-to tygodniowym programie weźmie pięć strupów. Jest to szansa dla ich twórców, żeby zdobyć dodatkowy kapitał (40 tys. zł), a także rozwinąć biznes w oparciu o doświadczenie ekspertów współpracujących z gigantem telekomunikacyjnym.

fot. pixabay.com 

Podczas trwającego do maja tego roku wydarzenia jego uczestnicy będą spotykać się mentorami i managerami z 32 krajów, a także wezmą udział w dwudziestu dwóch eventach, warsztatach i wykładach poświęconych przedsiębiorczości. Ponadto Orange udostępni finalistom swoją sieć dystrybucji, pomoże im skontaktować się z przedstawicielami funduszy venture capital oraz zaprezentować się przed międzynarodową publicznością podczas Demo Day w Paryżu.

Poniżej przedstawiamy piątkę finalistów:

1. Deskdoo

Polski system operacyjny dostępny w chmurze. Jego użytkownicy nie muszą wiec instalować go na komputerze. Oprogramowanie dostępne jest z poziomu przeglądarki internetowej. System ten ma wspierać pracę zespołów, które działają zdalnie. Udostępnia im do tego niezbędne narzędzia, takie jak: pakiet MS Office, system CRM, kalendarz, skrzynkę e-mailową i edytor plików graficznych.

2. Sher.ly

Krakowski startup technologiczny Sher.ly tworzy aplikację, która podobnie jak Dropbox umożliwia wymianę plików między użytkownikami. Ponadto właściciele firmy produkują urządzenie Sherlybox, czyli niewielką „skrzynkę”, która działa na zbliżonej zasadzie co dysk sieciowy NAS. Na rozwój tego projektu w sierpniu 2015 roku krakowski startup pozyskał milion złotych, wcześniej, bo 2014 roku zakończył z sukcesem kampanię crowdfundingową na Kickstarterze.

3. iWisher

Aplikacja internetowa, która ułatwia użytkownikom zbiórkę pieniędzy na zakup wymarzonego produktu. Wystarczy założyć konto na iWisher, znaleźć sklep internetowy, który prowadzi sprzedaż tego towaru i wkleić link kierujący na stronę punku handlowego. Tak zaplanowaną kampanię należy jedynie promować wśród swoich znajomych za pośrednictwem mediów społecznościowych, wiadomości SMS i e-mail. Dzięki temu bliscy pomogą Ci sfinansować zakup wymarzonego produktu.

4. Tap4Parking 

Czternastoosobowy zespół Tap4Parking od jesieni 2014 roku pracuje na inteligentnym systemem parkingowym, który informuje kierowców o dostępności wolnych miejsc postojowych. Rozwiązanie to opiera się o kamery IP zainstalowane na parkingach i aplikację mobilną, która w czasie rzeczywistym wskazuje użytkownikom miejsca, na których mogą zostawić pojazd.

5. Magic Games

Producent wielojęzykowych aplikacji mobilnych dedykowanych rodzicom i ich pociechom. Jedną z produkcji Magic Games jest Wise Stories. Jest to spersonalizowany gamebook, w którym dziecko staje się bohaterem fabuły. Wise Stories wykorzystuje opracowany przez amerykańskiego psychologa Brunona Bettelheima mechanizm bajkoteriapi i bajkoedukacji.

Obok piątki wyżej wymienionych finalistów Orange wyróżniło cztery projekty. Wśród nich: Vivex Ukraine, ułatwia komunikację między użytkownikami sieci komórkowej, a reklamodawcami; NFWare, oprogramowanie wirtualizacji sieci (NFV); Inselly, narzędzie do mobilnej sprzedaży na Instagramie; i Pregnabit, mobilne narzędzie do monitorowania rozwoju płodu.

Jedynym ze zwycięzców poprzedniej, drugiej, edycji był startup OORT działający w segmencie Smart Home. Opracowana przez niego technologia umożliwia domownikom sterowanie za pośrednictwem aplikacji mobilnej urządzeniami elektrycznymi znajdującymi się w mieszkaniu. I tak, użytkownicy OORT mogą m.in. włączyć i wyłączyć światło, zmierzyć jakość powietrza w pomieszczeniu i sterować ochroną przeciwwłamaniową.

Wszystkim finalistom tegorocznej edycji OrangeFab gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Komentarze (0)