Do 16 października startupy mogą aplikować do programu HugeThing.vc powered by Aviva

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Ruszyła rekrutacja do kolejnej edycji HugeThing.vc – miesięcznego programu, którego trzecia z kolei edycja realizowana jest przy ścisłej współpracy z grupą ubezpieczeniową Aviva.

Na zdjęciu: Piotr Jachimczyk, członek zarządu, dyrektor IT w Avivie

Program kierowany jest do twórców projektów insurtech z Polski i regionu CEE, którzy tworzą rozwiązania biznesowe wpisujące się w jeden z 4 obszarów: produkt i sprzedaż, komunikacja i obsługa klienta, likwidacja szkód i wypłata świadczeń oraz rozwój organizacji. Udział w programie to szansa na współpracę z czołową firmą ubezpieczeniową w Polsce i w Europie. Rekrutacja trwa do 16 października.

– Jednym z ważniejszych czynników przesądzających o sukcesie młodych firm jest zdobycie pierwszego dużego klienta. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach o sukcesie dużych firm decydują innowacje – mówi Bartłomiej Gola, partner generalny SpeedUp Group. – Już jakiś czas temu postanowiliśmy, że naturalnym kierunkiem rozwoju akceleratora Huge Thing będzie ścisła współpraca z korporacjami i realizacja kolejnych edycji, których celem jest z jednej strony łączenie startupów z pierwszymi dużymi klientami, z drugiej łączenie korporacji z firmami, które mogą wspierać ich innowacyjność. Cieszę się, że pierwszą edycja Huge Thinga w takim formacie możemy zrealizować z wspólnie z firmą, która należy do liderów branży ubezpieczeń w Polsce. To duża szansa dla uczestników – dodaje.

Dla kogo jest Huge Thing? Dla zdeterminowanych i chętnych do pracy zespołów z Polski oraz regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które rozwijają projekty z potencjałem globalnym. Poszukujemy zespołów, które dodatkowo mają MVP (Minimum Viable Product), czyli pierwszą wersję produktu lub usługi posiadającą kluczowe funkcjonalności. Równie istotne jest także działanie w jednym z 4 obszarów, w ramach których Aviva poszukuje rozwiązań, tak, by jeszcze lepiej odpowiadać potrzebom swoich klientów. Są to: produkt i sprzedaż (m.in. narzędzia i rozwiązania wspierające pracę doradców finansowych oraz aplikacje mobilne tworzące dodatkową wartość dla klientów), komunikacja i obsługa klienta (m.in. cyfrowa komunikacja na linii ubezpieczyciel – klient oraz narzędzia wspierające analitykę predyktywną), likwidacja szkód i wypłata świadczeń (m.in. narzędzia do uproszczonej likwidacji szkód majątkowych oraz komunikacyjnych) oraz rozwój organizacji (m.in. narzędzia wspierające procesy rozwoju i rekrutacji pracowników). Szczegółowy opis obszarów znajduje się na stronie internetowej programu.

Co zyskają uczestnicy? Dostęp do najlepszych ekspertów rynkowych z Polski i zagranicy, a tym samym sporą dawkę wiedzy biznesowej, a dodatkowo wiedzy na temat funkcjonowania rynku ubezpieczeniowego. Co więcej, najlepsze zespoły mają szansę nawiązać współpracę z Avivą oraz firmami partnerskimi ubezpieczyciela, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. 

– To nie przypadek, że Aviva uruchamia pierwszy w Polsce akcelerator Insurtech. Na bieżąco śledzimy i nawiązujemy współpracę z najbardziej perspektywicznymi projektami technologicznymi, które mogą mieć zastosowanie w sektorze finansowo-ubezpieczeniowym. Wybieramy startupy, które mogą przynieść wymierną wartość naszym klientom i organizacji – mówi Piotr Jachimczyk, członek zarządu, dyrektor departamentu IT w Avivie. – Wspieramy tego typu projekty, między innymi jako partner Startup Weekendów, Open Reaktor, także poprzez mentoring, zarówno z dziedziny zagadnień finansowo-ubezpieczeniowych, jak i z metodyk, np. Lean Startup i Value Proposition Design. Choć jesteśmy dużą firmą, wdrażamy i stosujemy zwinne metodyki w wybranych projektach – dodaje. 

Nabór projektów trwa do 16 października. Program rozpocznie się 14 listopada w Warszawie w siedzibie Avivy oficjalnym Hello Day. Po nim przez kolejne 4,5 tygodnia uczestnicy wezmą udział w warsztatach i indywidualnych sesjach z mentorami, w gronie których znajdą się m. in: Jerzy Kurgan, Innovation Expert w AVIVA FTLab, MARC WESSELINK z StartupBootcamp, Darius Moeini z Corporate Startup Lab oraz Patrick Young. W tym czasie między innymi dopracują i przetestują swój model biznesowy, dowiedzą się jak prowadzić działania sprzedażowe i  jak mierzyć efektywność prowadzonych działań. Całość zakończy się 14 grudnia Demo Day. Więcej informacji na temat programu, formularz zgłoszeniowy, szczegółowy opis obszarów oraz regulamin dostępne są na www.hugething.vc.