Sukces Sherlybox na Kickstarter.com – case study

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Sherlybox to działające pod kontrolą aplikacji Sher.ly urządzenie do szybkiej i bezpiecznej wymiany plików pomiędzy użytkownikami komputerów osobistych, smartfonów i tabletów. Wykorzystuje podobny model komunikacji co P2P (Peer-to-peer), jednak dzięki zastosowaniu autorskiej technologii GatelessVPN pozwala udostępniać bardzo duże dokumenty (zdjęcia, filmy, projekty architektoniczne) znacznie szybciej niż przy wykorzystaniu dotychczasowych protokołów CIFS i SAMBA.

Odbiorcami Sherlybox’a są wszystkie firmy, zarówno te największe, jak i jednoosobowe, które nie mogą korzystać z tzw. chmur publicznych ze względu na przetwarzanie danych wrażliwych (np. branża medyczna, finansowa, prawna, badanie i rozwój) lub przetwarzają bardzo dużą ilość danych (np. producenci gier, filmów, agencje reklamowe).

fot. sher.ly | Grafika główna artykułu royalty free z Fotolia

Historia kampanii Sherlybox na Kickstarterze swój początek bierze w 2009 roku, kiedy twórcy start-upu rozpoczęli pierwsze prace nad aplikacją Sher.ly. Środki na rozwój firmy pozyskali m.in. dzięki wsparciu Funduszu Zalążkowego Krakowskiego Parku Technologicznego. Cztery lata później, w październiku 2013, zaprezentowali wersję beta swojej technologii podczas berlińskiego TechCrunch Disrupt, gdzie spotkała się z ciepłym przyjęciem publiczności.

Zebrane sugestie uczestników TCD natchnęły Marka Cieślę i Błażeja Marciniaka do dalszego udoskonalania projektu i stworzenia urządzenia, które wyeliminowałoby jedyne ograniczenie aplikacji – brak dostępu do danych gdy urządzenie udostepniające zostanie wyłączone. W międzyczasie do inwestorów spółki dołączyły dwa fundusze venture capital: Innovation Nest oraz SATUS. Tak narodził się zalążek projektu Sherlybox.

W niecały rok twórcy Sher.ly zaprojektowali od podstaw swoją wizję „ucieleśnienia” prywatnej chmury oraz stworzyli pierwsze funkcjonalne prototypy urządzenia. Sercem stał się moduł C Raspberry PI, do którego dołożono 4GB pamięci RAM i slot na dysk 2,5”.

W dniu 4 czerwca 2014 roku projekt wystartował na Kickstarterze. W ciągu zaledwie 6 dni zrealizowano pierwszy cel: projekt został wsparty kwotą 69 000 dolarów. Kampanię wspierały media. Napisano o niej na ponad 300 blogach technologicznych i portalach ogólnoinformacyjnych na całym świecie, w tym 60 w Polsce. O Sherlyboxie napisali m.in. redaktorzy serwisów Venture Beat, TechCrunch, GigaOM, Tech.co, BGR, Antyweb, Spider’s Web, Focus czy Forbes.

Kampania zakończyła się 4 lipca 2014. Łącznie twórcy Sher.ly zebrali 154 106 USD, 223% zakładanej początkowej kwoty. Projekt wsparło niemal 900 osób, z których 600 zadeklarowało zakup Sherlyboxa. Pierwsze egzemplarze powinny być gotowe w listopadzie 2014 roku.

Nazwa projektu: Sherlybox – turn your public clouds into private & unlimited

Platforma crowdfundingowa: Kikcstarter.com

Autorzy projektu: Błażej Marciniak i Marek Cieśla

Zakładana kwota: 69 000 USD

Całkowita zebrana kwota: 154 106 USD, czyli 223% zakładanej kwoty

Czas trwania zbiórki: 30 dni

Link: https://www.kickstarter.com/projects/sherly/sherlybox-a-private-and-shareable-cloud-on-your-de

Marek Cieśla

współzałożyciel spółki Sher.ly Inc

Wielbiciel nowych technologii i gadżetów. Krakowianin. Współtwórca Sher.ly oraz ojciec kilku innych start-upów. Związany z rozwojem małopolskiej sceny start-up od ponad dekady. Odpowiedzialny za rynkowy sukces polskiego odtwarzacza mediów AllPlayer i pierwszego rodzimego benchmarku CatZilla.