5 polskich startupów, które zna świat cz.2

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Po pierwszym artykule często pisaliście, że polskich startupów, które zna świat jest znacznie więcej. Postanowiliśmy wyjść na przeciw Waszym oczekiwaniom i przygotować kolejną część listy znanych krajowych produktów. Poznajcie kolejne 5 polskich startupów, które zna świat.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

1. shorte.st

Pięć miesięcy zajęło biznesowi ze Szczecina osiągnięcie progu rentowności. Klientom oferuje skracanie linków, dając im możliwość zarobienia na tym. Startup opisuje siebie jako sieć reklamową, która dociera do Internautów z całego świata. Shorte.st powstał we współpracy z Red Sky, który wsparł zespół merytorycznie oraz finansowo. Do stycznia aż 100 milionów razy wyświetlono reklamy od shorte.st.

2. MailGrupowy

Polska, Turcja, a niebawem i całe Indie – to rynki, które znają krakowski projekt wspierający współpracę pomiędzy studentami. W startup dziewięć miesięcy temu milion złotych zainwestowali twórcy i inwestorzy Brainly.com. Dzięki funduszom projekt mógł się rozwinąć i wyruszyć na podboje kolejnych rynków. Z polskiej wersji serwisu korzysta 450 tysięcy unikalnych użytkowników, a ⅓ z nich jest zarejestrowana

3. Nozbe

Ten produkt znany jest wszystkim tym, którzy dbają o swoją produktywność. Projekt powstał w 2007 roku za sprawą Michała Śliwińskiego, który zainspirowany bestsellerem Davida Allena „Getting Things Done – Sztuka bezstresowej produktywności”, postanowił usprawnić swoje życie. W ideę uwierzyło ponad 200 tysięcy użytkowników. Nozbe przetłumaczono na: angielski, japoński, polski, hiszpański i niemiecki.

4. Duckie Deck

W styczniu ogłosiliśmy, że Duckie Deck – startup z Krakowa – nawiązał współpracę z siecią McDonald’s, na mocy której zainstalował swoje gry w telewizorach dostępnych w restauracjach w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Aplikacje są też preinstalowane w Polsce w telefonach sieci T-Mobile, a niebawem także w Hiszpanii. W najbliższych miesiącach zespół chce projekt promować w Chinach.

5. Estimote

Po tym jak zespół otrzymał 3,1 miliona dolarów finansowania m.in. od znanych funduszy Valiant Capital, Innovation Endevours czy Betaworks o projekcie zrobiło się bardzo głośno. Estimote, z biurami w Nowym Jorku i Krakowie, zainteresował świat swoimi beaconsami, czyli sensorami, które ułatwiają kontakt z klientem. Wysyłają one na smartfony informacje PUSH o rzeczach, które mogą go zainteresować w danym sklepie.