Zlecenia na miarę blogera

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Współpraca z blogerami to nie lada wyzwanie. Trudności może sprawić już samo znalezienie odpowiedniego influencera, który podejmie się napisania artykułu na proponowany temat. Naprzeciw temu wychodzi ReachBlogger, platforma umożliwiająca porozumienie między klientem i twórcą treści.

Blogerzy uchodzą za jedną z najbardziej wpływowych grup w Internecie. Ich rekomendacje bardzo często warunkują podjęcie decyzji o zakupie produktu, bądź udziale w wydarzeniu. Poszukiwanie odpowiedniego partnera z blogosfery do współpracy i ustalenie jej warunków może być czasochłonne. Twórcy platformy ReachBlogger proponują rozwiązanie, które ułatwi nawiązanie kontaktu z influencerami.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Zainspirować blogera

ReachBlogger jest platformą, która wprowadza pomiędzy znane produkty wpis reklamowy i ekspercki oraz tzw. wpis inspirowany. Jak działa ostatnia wymieniona forma współpracy? Zaczyna się od zainspirowania blogera danym tematem. – Klient nic nie narzuca, nie wysyła żadnych gotowych tekstów – mówi Paweł Jóźwik, Prezes zarządu Traffic Trends Sp z o.o. – (…) proponuje temat i określa swoje potrzeby techniczne. Bloger zbiera te informacje i na tej bazie przygotowuje wpis.

Poszukiwany/poszukiwana

Katalogi blogów i ofert pozwalają obu stronom na łatwe dotarcie do poszukiwanych osób. Zarówno bloger, jak i klient mogą w transparentny sposób zaproponować własne zasady współpracy. – Bloger widzi jak to działa u klienta i na odwrót. Dodatkowo już dziś mamy użytkowników, którzy występują w obu tych rolach – przekonuje Paweł Jóźwik.

Transakcja kontrolowana

Transakcje pomiędzy blogerem a zleceniodawcą, które mają miejsce w platformie, odbywają się zgodnie z zasadami Escrow, co gwarantuje ochronę obu stron. Zawierane umowy mogą być rozliczane również za pomocą barteru. Platforma pozwala zawiesić wynagrodzenie do czasu akceptacji transakcji i jej wyniku przez obie strony. – Barter to wyjątkowa sytuacja, w której wynagrodzenie jest przekazywane przed oddaniem pracy przez blogera. – mówi Paweł Jóźwik – Jeśli coś pójdzie nie tak, to wkraczamy my – moderatorzy platformy.

Od SEO do katalogu 

Idea zbudowania platformy mającej na celu umożliwienie współpracy idealnej pomiędzy blogerem a zleceniodawcą pojawiła się na początku 2014 roku. Prace programistyczne rozpoczęły się trzy miesiące przed uruchomieniem serwisu. Produkt ujrzał światło dzienne w drugiej połowie lipca. Niespełna dwa tygodnie później w serwisie znalazło się ponad 250 ofert od blogerów i kilkanaście ogłoszeń zleceniodawców.

Zespół ReachBlogger składa się z dwóch osób – programisty Dawida oraz Kasi wspomagającej użytkowników i promującej platformę. Członkowie zespołu mają doświadczenie w prowadzeniu projektów internetowych oraz współpracy z blogerami w obszarze SEO. Nad realizacją czuwa firma Traffic Trends Sp. z o.o., która ma być gwarantem sukcesu.