Wyzwanie: 12 miesięcy, 12 przedsięwzięć

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Pieter Levels – przedsiębiorca, któremu myśl “możesz pracować wszędzie, gdzie jest dostęp do internetu” przyświecała podczas zakupu biletów lotniczych z Amsterdamu do Bangkoku, to dobry przykład współczesnego wędrowca. Tułaczka po świecie nakłoniła go do podjęcia wyzwania – stworzenia 12 startupów w ciągu jednego roku.

Levels tuż po uzyskaniu dyplomu uczelni wyższej popadł w rutynę. Praca przestała go satysfakcjonować. Szukał ucieczki próbując nowych rzeczy, ale dopiero podjęcie decyzji o podróży do Bangkoku było przełomową chwilą w jego życiu. Stał się współczesnym nomadą, który regularnie zmienia miejsce pobytu. Wylot do Azji okazał się jednocześnie spełnieniem marzeń i motywatorem do podejmowania nowych wyzwań.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Przedsiębiorca w marcu 2014 roku rzucił sobie wyzwanie: uruchomić 12 startupów w 12 miesięcy. Pierwszy startup, stworzony podczas podróży Levelsa to Play My Inbox, serwis który zbiera linki muzyczne ze skrzynki odbiorczej użytkownika i umożliwia ich streaming. Drugie przedsięwzięcie – Go Fucking Do It – jest motywatorem do pracy. To strona, na której internauci wyznaczają cenę, jaką zapłacą za niedotrzymanie postanowienia. Stawki wahają się od 25 do 1000 dolarów.

Tubelytics, trzeci startup skierowany jest do wydawców mających kanał YouTube. Aplikacja śledzi statystyki konkurencji i generuje raporty. Z perspektywy polskiej sceny startupowej najbardziej interesujący jest czwarty projekt – nomadlist.io – ranking miejsc na świecie, w których najlepiej pracuje się zdalnie. W czołówce znajdują się Gdynia, Warszawa i Wrocław.

Levels systematycznie relacjonuje w sieci swoje działania. Na prowadzonej stronie przyznaje, że ma problem z kończeniem projektów, ponieważ stale je poprawia i dąży do perfekcji. Podjęte wyzwanie ma być lekarstwem na przeciągające się prace. Samotna wędrówka sprawiła także, że Pieter Levels dba o swoje startupy kompleksowo – od projektowania, przez programowanie, po promocję. Ten schemat ma za zadanie zmienić jego nawyki i przyzwyczajenia.

Podczas realizowania swoich wizji Pieter Levels trzyma się ustanowionych zasad. Każdy projekt utrzymuje w jak najprostszej postaci, najczęściej jest to aplikacja lub strona pełniąca jedną funkcję. Serwis od razu jest też w pełni zautomatyzowany i nie wymaga stałej opieki twórcy. Levels stara się również, aby wszystkie produkty dało się otworzyć z dowolnego urządzenia mobilnego.

Obieżyświat swoją postawą chce pokazać, że porzucenie przyzwyczajeń może pozytywnie wpłynąć na aktywność zawodową, a opuszczenie stałego lokum i wycieczka w nieznane potrafią przynieść dodatkową inspirację.