4 miliony na Qpony

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Qpony, startup z Poznania, poinformowały o uruchomieniu drugiej rundy inwestycyjnej. Spółka została wyceniona przez inwestorów na 4 mln zł.  Kwota ta może jednak wzrosnąć do 12 mln zł, jeśli do kwietnia 2015 r. założyciele zrealizują postawione przed nimi cele biznesowo-finansowe. 

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Otrzymane dotychczas środki zostały przeznaczone między innymi na rozwój aplikacji, która w nowej, odświeżonej formie ukazała się w GooglePlay, AppStore oraz Windows Phone Store we wtorek 7 października. Główną jej wartością dodaną, na której skupili się twórcy, jest geolokalizacja. To wyróżnia aplikację spośród konkurencji. Użytkownik Qponów otrzyma oferty rabatowe jedynie z najbliższej okolicy. Dopracowana została także strona wizualna aplikacji, która jest obecnie bardziej intuicyjna i przyjemna w obsłudze. Ponadto, otrzymane środki zostaną przeznaczone na realizację długofalowej strategii komunikacji. 

Naszym najważniejszym celem jest umocnienie pozycji lidera w kategorii kuponów rabatowych. Chcemy być numerem jeden w tym biznesie. By to osiągnąć wzmocniliśmy zespół marketingowo-prowy oraz siły sprzedażowe. Dzięki pozyskanym środkom możemy dalej się rozwijać i intensywnie promować wygodny sposób na tańsze zakupy. Gdy osiągniemy najwyższą pozycję w kraju, możemy pomyśleć o ekspansji na rynki zagraniczne. – mówi Tomasz Jabłoński, pomysłodawca Qponów.  

Aplikacja już dziś może pochwalić się świetnymi wynikami. Od momentu wystartowania w 2012 r. pobrano ją ponad 250 tys razy. Dziennie przybywa ok. 1200 nowych użytkowników. Imponujący jest też wzrost wartości spółki. Pierwszy inwestor, AIP Seed Capital, za 15% udziałów przekazał założycielom 100 tys złotych. To oznacza, że wartość firmy przez zaledwie dwa lata wzrosła sześciokrotnie.

Założycielami Qponów są Tomasz Jabłoński, zarządzający całym projektem, Krzysztof Łuczak zajmujący się finansową i technologiczną częścią biznesu oraz Marcin Lenkiewicz, który prowadzi projekty we wszystkich miastach i jest  odpowiedzialny za obsługę klienta. Zespól liczy dziś ok. 20 osób.