... ... ...

Zdalne zespoły polecają te aplikacje. Poprawiają komunikację i organizują czas pracy

Dodane

16-05-2017

Adam Sawicki
Te startupy nie pracują w jednym konkretnym biurze. Zatrudniają jedynie zdalnych pracowników, którzy mogą wykonywać zawodowe obowiązki z każdego miejsca na Ziemi. Dzielą się jakie aplikacje pomagają im organizować pracę.

fot. pexels.com

Coraz częściej pracodawcy decydują się zatrudniać zdalnych pracowników. Korzyści są obopólne, bo z jednej strony właściciele firm nie muszą chociażby zapewniać nowo przyjętym osobom miejsca w biurze, z drugiej zaś pracownicy nie muszą tracić czasu na dojazdy i mogą wykonywać swoje obowiązki z każdego miejsca na świecie. Jedyną trudność może sprawiać dobra organizacja pracy i komunikacja między członkami zespołu. Jednak i z tym można sobie poradzić. Tych pięć firmy dobrze funkcjonuje między innymi za sprawą aplikacji mobilnych i narzędzi internetowych. Z jakich korzystają?

Groove

Budowanie zdalnego zespołu nie powinno wyłącznie opierać się na narzędziach i aplikacjach, które mają usprawnić komunikację między poszczególnymi członkami. – Myślę, że najważniejszymi elementami, nad którymi powinieneś się skupić są strategie i nawyki. O wiele ważniejsze niż ulubiony temat do rozmów: narzędzia – pisze Alex Turnbull z Groove. Niemniej uważa, że mogą one wnieść do firmy dodatkową wartość i sprawić, że pracownicy będą jeszcze bardziej skuteczni. Oto 19 aplikacji, z których korzysta:

  1. Slack
  2. Screenhero
  3. Skype
  4. Join.me
  5. Groove
  6. World Time Buddy
  7. Trello
  8. Pivotal Tracker
  9. Google Drive
  10. Dropbox

Pełną listę znajdziesz tutaj.

Buffer

– 79 procent umysłowych pracowników na świecie mówi, że pracuje w domach; 80-90 procent osób zatrudnionych w Stanach Zjednoczonych chce pracować zdalnie przynajmniej na pół etatu. I chociaż nie ma dwóch jednakowych sytuacji dotyczących pracy zdalnej, to istnieją pewne wspólne elementy jeśli chodzi o narzędzia i akcesoria ułatwiające osiągniecie sukcesu. Oczywiście najważniejszym jest Wi-Fi – pisze Nicole Miller z Buffera. Oto 17 aplikacji, z których korzysta jej firma:

  1. Trello
  2. f.lux
  3. Buffer
  4. Hipchat
  5. 1Password
  6. Wunderlist
  7. AirBnb
  8. Uber
  9. iDone This
  10. Every Time Zone 

Pełną listę znajdziesz tutaj.

Zapier

Mimo że współzałożyciel Zapiera mieszkali w tym samym mieście, to nie mieli czasu na regularne spotkania. – Pracowaliśmy nad Zapier w każdej wolnej chwili, ale te wolne momenty nie układały się w jakiś magiczny sposób tak, abyśmy mogli pracować w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu. Z konieczności zostaliśmy więc zdalnym zespołem – wspomina Wade Foster. Minęło trochę czasu zanim udało się przedsiębiorcom  wypracować skuteczne metody współpracy. Jednym z elementów są aplikacje, których używają na codzień. Oto one:

  1. Slack
  2. Async
  3. Trello
  4. GitHub
  5. LastPass Enterprise
  6. Google Doc i Hackpad
  7. GoToMeeting
  8. HelloSign

Highfive

Praca zdalna ma wiele korzyści. – Ale, gdy oszczędzasz czas i pieniądze, jednocześnie spotykasz się z kilkoma trudnościami, które możesz pokonać. Niezależnie czy chodzi o rozliczanie zespołu, czy przekazania komuś instrukcji, kiedy nie możesz wskazać na ekran nad jego ramieniem, istnieje rosnący rynek aplikacji, który pomoże ci uporać się z tymi problemami – pisze Michelle Nickolaisen z Highfive. Oto 8 aplikacji, których używa się w jej firmie: 

  1. Evernote 
  2. 10000ft
  3. iDone This
  4. Jing
  5. Skitch
  6. Penflip
  7. Quip
  8. Shyp

Kickofflabs

– Zarządzasz rozproszonym zespołem, którego pracownicy mieszkają gdziekolwiek; od Hong Kongu po Kalamazoo. Gratuluję! Jesteś jednym z pierwszych ludzi w historii, którzy właśnie tak pracują – piszą przedstawiciele Kickofflabs. Dodają, że w związku z tym nie ma jeszcze podręcznika, który wyjaśniałby jak efektywnie powinno się pracować w zdalnym zespole. Dzielą się natomiast swoim doświadczeniem i wyjaśniają jakich 30 aplikacji używają. Oto one: 

  1. Join.me 
  2. Google Hangouts 
  3. Hubstaff
  4. When I Work
  5. Google Apps for Work
  6. Canva for Work
  7. Meldium 
  8. WooBoard
  9. Dropbox
  10. Box

Pełną listę znajdziesz tutaj.

A Wam jakie aplikacje ułatwiają pracę? 

Komentarze (0)