Snapchat rośnie w siłę, a dowodzi tego rosnąca liczba użytkowników. Wydawać mogłoby się, że reklamodawcy powinni cieszyć się z możliwości dotarcia do setki milionów użytkowników. Ale nic z tego. Właściciel startupu zapowiedział, że aplikacja wciąż będzie przyjazna przede wszystkim użytkownikom.

65 procent zaangażowanych snapowiczów

Popularna szczególnie wśród młodzieży aplikacja mobilna Snapchat zrzesza coraz większą liczbę użytkowników. Wpływ na sukces komunikatora ma odmienny sposób nawiązywania relacji z użytkownikami. Internauci korzystający ze Snapchata tworzą sieć społecznościową, dzięki której mogą przesłać sobie zdjęcia i krótkie filmy. Te nie są zachowywane w pamięci urządzenia, a na dodatek po odczytaniu wiadomości przez odbiorcę automatycznie są kasowane.

Jak podaje serwis VentureBeat podczas konferencji Code młody właściciel Snapchata, Even Spiegel stwierdził, że codziennie z aplikacji korzysta już 100 milionów użytkowników. A 65 procent z nich używa komunikatora bardzo aktywnie tworząc każdego dnia nowe treści. Ponadto internauci oglądają za pomocą Snapchata aż 2 miliony filmów dziennie. Tak bardzo zaangażowani użytkownicy mogą być dla reklamodawców idealnymi odbiorcami komunikatów promocyjnych.

Reklamodawcy z ograniczonymi możliwościami

Niestety właściciele biznesów mogą poczuć się rozczarowani, ponieważ Spiegel stwierdził, że buduje sieć społecznościową, która ma być przyjazna internautom, a nie służyć tworzeniu wizerunku marki, czy być jednym z kanałów sprzedaży. Dlatego też komunikaty reklamowe nie będą pojawiać się prywatnych rozmowach, ale w zakładce „Stories” i to z pewnymi ograniczeniami. Okazuje się, że firmy nie będą mogły regularnie publikować tam treści.

Szacuje się, że wartość popularnego Snapchata sięga już 15 miliardów dolarów. A z liczbą 100 milionów codziennych odwiedzin, aplikacja znajduje się w gronie najchętniej korzystnych sieci społecznościowych. Warto zaznaczyć, że ze Snapchatu mogą korzystać jedynie użytkownicy posiadający smartfony z systemem iOS i Android. Dla porównania z facebookowej aplikacji Messenger w 2014 roku skorzystało ok. 200 milionów internautów.

fot. wikimedia.org

Komentarze (0)