Od lutego o 75 procent wzrosła liczba aktywnych użytkowników Flipboarda i dziś jest ich 70 milionów miesięcznie. Czy mająca pojawić się jesienią konkurencyjna aplikacja News firmy Apple zagrozi Flipboardowi? Mike McCue, CEO spółki jest przekonany, że nie.

Co miesiąc z Flipboarda korzysta 70 milionów osób

Flipboard jest jedną z najpopularniejszych aplikacji, dzięki której użytkownicy samodzielnie mogą tworzyć spersonalizowane magazyny cyfrowe. Usługa przypadła do gustu szczególnie tym internautom, którzy dużo czytają i chcą mieć pod ręką wszystkie ulubione serwisy. Dotychczas aplikacja była dostępna jedynie na urządzeniach mobilnych, a od lutego tego roku można z niej korzystać również na komputerach stacjonarnych. Dzięki uaktualnieniu oprogramowania, Flipboarda zaczęło użytkować 40 milionów osób miesięcznie.

Na zdjęciu: Mike McCue, CEO Flipboarda | zdjęcie by Web Summit flickr.com | CC by 2.0

Od tego czasu ta liczba urosła. Mike McCue, CEO Flipboarda pochwalił się najnowszymi wynikami i poinformował, że aplikacja odnotowała wzrost liczby aktywnych miesięcznie użytkowników w stosunku do lutego aż o 75 procent. Dziś program zainstalowany na około 300 milionach urządzeń mobilnych skupia co miesiąc przed ekranami smartfonów, tabletów i laptopów 70 milionów internautów. Wobec tego, pozycja Flipboarda na rynku zdaje się być ugruntowana i nikt nie powinien jej zagrozić. A może jednak jest kogo się obawiać?

News od Apple to Flipboard sprzed pięciu lat

Jesienią tego roku ma zadebiutować aktualizacja systemu iOS 9, dostępnego dla urządzeń mobilnych firmy Apple. Wraz z nową wersją oprogramowania, na iPhonach pojawi się aplikacja News, która podobnie jak Flipboard będzie cyfrowym magazynem. Należałoby stwierdzić, że istnieje ryzyko, że część (być może większa) użytkowników iPhonów przesiądzie się z Flipboarda, na aplikację z logiem nadgryzionego jabłka. Mimo tego, Mike McCue twierdzi, że nie musi obawiać się utraty użytkowników, ponieważ News będzie tym czym Flipboard był pięć lat temu.

Przypomnijmy, że w 2010 roku Flipboard dopiero wchodził na rynek i był dostępny jedynie właśnie na urządzeniach firmy Apple. W pierwszym roku funkcjonowania z aplikacji korzystało 3,5 miliona internautów. Dziś jak widać usługa umożliwiająca tworzenie cyfrowych magazynów jest w doskonałej kondycji i nie można jednoznacznie stwierdzić, że News od Apple jej zagrozi.

Komentarze (0)