Od lutego o 75 procent wzrosła liczba aktywnych użytkowników Flipboarda i dziś jest ich 70 milionów miesięcznie. Czy mająca pojawić się jesienią konkurencyjna aplikacja News firmy Apple zagrozi Flipboardowi? Mike McCue, CEO spółki jest przekonany, że nie.

Co miesiąc z Flipboarda korzysta 70 milionów osób

Flipboard jest jedną z najpopularniejszych aplikacji, dzięki której użytkownicy samodzielnie mogą tworzyć spersonalizowane magazyny cyfrowe. Usługa przypadła do gustu szczególnie tym internautom, którzy dużo czytają i chcą mieć pod ręką wszystkie ulubione serwisy. Dotychczas aplikacja była dostępna jedynie na urządzeniach mobilnych, a od lutego tego roku można z niej korzystać również na komputerach stacjonarnych. Dzięki uaktualnieniu oprogramowania, Flipboarda zaczęło użytkować 40 milionów osób miesięcznie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Mike McCue, CEO Flipboarda | zdjęcie by Web Summit flickr.com | CC by 2.0

Od tego czasu ta liczba urosła. Mike McCue, CEO Flipboarda pochwalił się najnowszymi wynikami i poinformował, że aplikacja odnotowała wzrost liczby aktywnych miesięcznie użytkowników w stosunku do lutego aż o 75 procent. Dziś program zainstalowany na około 300 milionach urządzeń mobilnych skupia co miesiąc przed ekranami smartfonów, tabletów i laptopów 70 milionów internautów. Wobec tego, pozycja Flipboarda na rynku zdaje się być ugruntowana i nikt nie powinien jej zagrozić. A może jednak jest kogo się obawiać?

News od Apple to Flipboard sprzed pięciu lat

Jesienią tego roku ma zadebiutować aktualizacja systemu iOS 9, dostępnego dla urządzeń mobilnych firmy Apple. Wraz z nową wersją oprogramowania, na iPhonach pojawi się aplikacja News, która podobnie jak Flipboard będzie cyfrowym magazynem. Należałoby stwierdzić, że istnieje ryzyko, że część (być może większa) użytkowników iPhonów przesiądzie się z Flipboarda, na aplikację z logiem nadgryzionego jabłka. Mimo tego, Mike McCue twierdzi, że nie musi obawiać się utraty użytkowników, ponieważ News będzie tym czym Flipboard był pięć lat temu.

Przypomnijmy, że w 2010 roku Flipboard dopiero wchodził na rynek i był dostępny jedynie właśnie na urządzeniach firmy Apple. W pierwszym roku funkcjonowania z aplikacji korzystało 3,5 miliona internautów. Dziś jak widać usługa umożliwiająca tworzenie cyfrowych magazynów jest w doskonałej kondycji i nie można jednoznacznie stwierdzić, że News od Apple jej zagrozi.

Komentarze (0)