Nie musisz mieć włączonego Facebooka, żeby ten poinformował cię o pojawieniu się w sieci najświeższych informacji. Służyć temu ma Notify, aplikacja, która roześle użytkownikom alerty o dostępności newsów prasowych. Narzędzie póki co jest dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych.

Notify jak na razie tylko na iOSa

Od jakiegoś czasu Facebook testował aplikację, dzięki której mógłby powiadamiać swoich użytkowników o najświeższych informacjach, nawet gdy nie są oni w danej chwili zalogowani do portalu. Notify, bo o niej mowa, trafiła przedwczoraj do App Store’a i póki co jest dostępna jedynie dla internautów ze Stanów Zjednoczonych i to tylko tych wyposażonych w urządzenia na iOSie.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Można przypuszczać, że zespół zarządzany przez Marka Zuckerberga niebawem udostępni Notify w wersji dla Androida, bo zwyczajnie więcej osób korzysta ze smartfonów opartych na tym systemie, a także dla mieszkańców innych krajów. Nie wiadomo natomiast, kiedy miałaby nastąpić premiera aplikacji w sklepie Google Play, ponieważ Facebook w oficjalnym komunikacie nie podaje takich informacji, a skupia się na wyjaśnieniu jak działa Notify.

Facebook wyłączony, a powiadomienie i tak otrzymasz

Z punktu widzenia użytkownika sieci społecznościowej wcześniej wspomniana aplikacja pełni dwie funkcje. Po pierwsze agreguje news prasowe, a po drugie informuje internautę o ich publikacji. I nie musimy wcale być zalogowanymi do Facebooka, żeby otrzymać powiadomienie i je odczytać. Jak bywa w przypadku większości alertów, te rozsyłane przez Nofity, będą wyświetlać się na zablokowanym ekranie smartfona i dawać o sobie znać sygnałem dźwiękowym.

Nie zobaczymy na nim jednak pełnej treści przesyłanego artykułu, a jedynie nazwę magazynu, z którego pochodzi i skróconą informację, czego dotyczy publikacja. Po kliknięciu na nią, zostaniemy przekierowani na docelową stronę wydawcy, gdzie będziemy mogli przeczytać całą treść artykułu. Aplikacja współpracuje jak na razie z siedemdziesięcioma serwisami w tym: CNN, The Washington Post, Mashable i CBS Sports.

Posty wyświetlają się dziesięciokrotnie szybciej

Wcześniej, bo w maju tego roku, Facebook uruchomił inne narzędzie dedykowane wydawcom. Instant Articles służy im do publikowania artykułów w sieci społecznościowej. Dzięki niemu treści, które dystrybuują mają szybciej wyświetlać się na smartfonach użytkowników, którzy kliknęli w post. Okazuje się bowiem, że w przypadku facebookowej aplikacji mobilnej średni czas oczekiwania na pojawienie się artykułu wynosi dziesięć sekund. Instant Articles skraca ten czas dziesięciokrotnie.

Komentarze (0)