Snapchat w Polsce 2016 – nowe statystyki które warto znać

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Przez ostatni rok popularność aplikacji Snapchat rosła w zadziwiającym tempie i nic nie wskazuje na to, by wkrótce ten trend miałby się zmienić. Snapchat szybko stał się liderem w świecie mediów społecznościowych wyprzedzając gigantów takich jak Twitter, czy Pinterest.

fot. materiały prasowe

Unikalność aplikacji polega na tym, że treści tworzone przez użytkowników znikają po krótkim czasie i nie są nigdzie zapisywane. Dzięki temu ludzie udostępniają więcej, niż w przypadku Facebooka, czy Instagrama, gdzie raz opublikowane zdjęcie, czy wpis, pozostaje w internecie na zawsze.

Dodatkowo Snapchat udowodnił, że potrafi być uzależniający, szczególnie dla młodych użytkowników, co daje duże pole do popisu dla kreatywnych marek.

Pomimo coraz większej liczby użytkowników, oraz pierwszych prób wykorzystania reklamowego potencjału platformy, użytkownicy jak i marketerzy ostrożnie podchodzą do nowego sposobu komunikacji i wciąż uczą się poruszania w świecie Snapchata.

Poniżej przygotowaliśmy listę najciekawszych statystyk dotyczących Snapchata w Polsce. Aktualne dane z 2016 roku pomogą ci zrozumieć obecną pozycję najciekawszej aplikacji ostatnich czasów i dadzą punkt odniesienia do planowania przyszłych działań promocyjnych.

Użytkownicy Snapchata na świecie

Aplikacja, która powstała zaledwie 4 lata temu, już zdołała ustanowić wiele rekordów. Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników dziennie, Snapchat niedawno prześcignął Twittera i nadal rozwija się w zawrotnym tempie

  • Według serwisu Bloomberg ze Snapchata korzysta obecnie 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie!
  • Ponad 1/3 z nich publikuje własne Stories, czyli zdjęcia i krótkie video, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny.
  • 60% aktywnych użytkowników tworzy własne Snapy(zdjęcia, video, wiadomości na czacie) i dzieli się nimi ze znajomymi.
  • Użytkownicy Snapa oglądają 10 miliardów filmików dziennie.
  • 54% użytkowników Snapchata korzysta z niego codziennie.
  • Średnio przez 25-30 minut dziennie użytkownicy korzystają z aplikacji.
  • Każdej sekundy wysyłanych jest prawie 9000 Snapów.

Jak można zauważyć większość użytkowników Snapchata to nie tylko pasywni obserwatorzy, lecz aktywni kreatorzy nowych treści. Snapchat z powodzeniem zachęca coraz więcej użytkowników do tworzenia własnychSnapów i dzielenia się nimi ze światem.

Jak wygląda Snapchat w Polsce

Aplikacja odnotowuje znaczny wzrost popularności również w Polsce. Snapchat to obecnie 4. najpopularniejsza aplikacja w sklepie Google Play, oraz 7. najpopularniejsza aplikacja w AppStore. Na obu platformach wyprzedza takie aplikacje jak Instagram, Skype, OLX, czy Endomondo.

Zainteresowanie szybuje w górę

Szczególny skok popularności Snapchata mogliśmy zauważyć w Polsce w ostatnim roku. Średnia liczba wyszukań w Google fraz powiązanych ze „snapchat” wyniosła 165 tysięcy w maju 2015. Rok później, w maju 2016 liczba ta wynosiła już 1,83 miliona, co oznacza wzrost zainteresowania o ponad 1100%. A to wszystko tylko w przeciągu jednego roku.

Snapchat w Polsce wciąż jest na wczesnym etapie zdobywania popularności w porównaniu z innymi krajami i można powiedzieć, że dopiero wkracza do świadomości użytkowników. Z pewnością w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się równie wysokich wzrostów.

Młodzi nadal w większości

Według GlobalWebIndex liczba użytkowników Snapchata w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku wynosiła 1,2 miliona. Jak podaje NapoleonCat, podobna liczba użytkowników Facebooka wyrażała zainteresowanie aplikacją w styczniu 2016.

Obecnie 1,3 miliona użytkowników w Polsce zainteresowanych jest Snapchatem, według systemu reklamowegoFacebook for Business. Możemy przypuszczać, że w praktyce liczba realnych użytkowników jest nieco większa i rośnie z każdym dniem.

Większość snapowiczów to kobiety – 60%, natomiast mężczyźni stanowią 40% użytkowników.

Najciekawsze wnioski można wysnuć z analizy wieku użytkowników Snapchata. W Polsce, podobnie jak na świecie, przeważają osoby młode. 82% to osoby do 24 roku życia, natomiast aż połowa to użytkownicy w wieku 13-18 lat.

Snapchat zdecydowanie trafia w głównej mierze do osób młodych, jednak w ostatnim czasie zauważyć możemy coraz więcej dorosłych dających szansę aplikacji do wysyłania zdjęć.

We wrześniu 2015 użytkownicy w wieku 24+ stanowili 8%. Cztery miesiące później, w styczniu 2016 było to już15%. Natomiast obecnie grupa wiekowa 24+ to 18% użytkowników Snapchata.

Snapchat na tle innych mediów społecznościowych

Młodzi odbiorcy są specyficzną grupą użytkowników internetu. Potrafią korzystać z nowych mediów, szybko dostosowują się do zmian, oraz równie szybko się nudzą.

W 2013 roku, gdy na świecie użytkownicy Snapchata udostępniali już 350 milionów snapów dziennie w Polsce dopiero pojawiały się pierwsze wzmianki o aplikacji. Według Google Trends pierwsze zainteresowanie Snapchatem przypada na sierpień 2013.

W tamtym okresie wśród młodych królował serwis Ask.fm z 2,5 milionami unikalnych użytkowników, rosła popularność Instagrama, oraz oczywiście pierwsze miejsce zajmował Facebook.

W kwietniu 2016 Snapchat przegonił Ask.fm stając się 3. najpopularniejszą siecią społecznościową w Polsce, za Facebookiem i Instagramem, wyprzedzając również serwisy takie jak Twitter, Pinterest, LinkedIn.

Patrząc w przyszłość

W świecie, gdzie wszystko co trafi do internetu zostaje tam na zawsze, a na Facebooku obecni są już nasi rodzice i dziadkowie, młode pokolenie wykorzystuje Snapchata do zachowania kontroli nad tym w jaki sposób, oraz z komu udostępnia treści.

Aplikacja oferuje również jeden z najatrakcyjniejszych sposobów komunikacji, poprzez zdjęcia i filmiki, który zbliżony jest to kontaktów w realnym świecie.

Wszystko to sprawia, że popularność Snapchata szybuje w górę, co przyciąga firmy, marketerów i reklamodawców chcących wykorzystać jego potencjał i wejść w interakcje z użytkownikami.

Snapchat wciąż rozwija swoją aplikację, jednak mimo to jeszcze nie wprowadził prostego systemu reklamowego otwartego dla wszystkich, a nie tylko dla największych światowych firm. Póki co nic nie zapowiada wprowadzenia takiego systemu, dlatego marketerzy muszą radzić sobie innymi kreatywnymi sposobami, na przykład współpracą z influencerami.

W kolejnych miesiącach na pewno będziemy mogli obserwować większą współpracę pomiędzy popularnymi twórcami na Snapchacie, a firmami chcącymi reklamować swoje produkty, lub usługi.

Jakie są Wasze odczucia odnośnie Snapchata? Korzystacie już z aplikacji? Jak myślicie, czego możemy spodziewać się w najbliższych miesiącach? Zapraszamy do komentowania.

Źródło: Snapcenter