... ... ...

Nowe funkcje Facebook Canvas

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

05-10-2016

Informacja prasowa
Facebook Canvas, czyli pełnoekranowe, interaktywne reklamy emitowane użytkownikom serwisu na urządzeniach mobilnych, zostały udostępnione w lutym br. i spotkały się z dużym zainteresowaniem reklamodawców. Format ten daje szerokie możliwości prezentowania oferty, opowiadania historii marki itp.

Ze względu na duże zainteresowanie i poziom zaangażowania odbiorców, Facebook właśnie wprowadził do Canvas nowe funkcje. Catvertiser wziął pod lupę te zmiany - sprawdźcie, czego można się spodziewać.

Do tej pory reklama Canvas mogła być optymalizowana pod kątem kierowania użytkowników na stronę zewnętrzną lub zwiększania liczby konwersji. Obecnie możliwe jest również wybranie innych celów kampanii wykorzystujących ten format reklamowy, np. zwiększenie rozpoznawalności marki czy promowanie wideo itp.

Ponadto Facebook wprowadził niedawno nowy sposób mierzenia efektywności Canvas, pozwalając marketerom uzyskiwać dane dotyczące poszczególnych elementów (zdjęcia, wideo, przyciski itp.) wykorzystanych w ramach kreacji.

Serwis zapowiedział również, iż pracuje nad ułatwieniem procesu kreacji tego formatu, i udostępni reklamodawcom szablony do ich tworzenia. Zgodnie z informacją podaną oficjalnie na Facebook Business nowe narzędzie ma być dostępne w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Celem Facebooka jest, by format ten angażował odbiorców reklamy w jeszcze większym stopniu – choćby dzięki materiałom wideo 360, które również będą mogły być wykorzystane w ramach Canvas. Format ten umożliwia również linkowanie obrazków, czy przycisków wykorzystanych w kreacji i kierowanie odbiorców reklamy nie tylko na stronę zewnętrzną, ale np. do kolejnej Canvas.

Dla firm zmiany te oznaczają możliwość opowiadania dłuższych i bardziej angażujących historii swojej marki, przedstawienia większej liczby korzyści, cech promowanego produktu czy usługi. Co więcej odbywa się to przez angażowanie użytkowników - bez konieczności przechodzenia na stronę internetową marki. Czy już wprowadzone zmiany oraz zapowiedź kolejnych skłonią marki do częstszego wykorzystywania tego formatu? Przekonamy się już wkrótce.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)