... ... ...

Beacony odmieniają wydarzenia kulturalne w Polsce

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

12-06-2015

Informacja prasowa
W nocy z 6 na 7 czerwca po raz pierwszy w Polsce uczestnicy gigantycznego wydarzenia kulturalnego korzystali z aplikacji mobilnej wykorzystującej technologię beaconów.

W czasie tegorocznej „Noc Kultury” w Lublinie ponad 2200 osób skorzystało z mobilnej aplikacji LUME, która pomagała im w wyborze i dotarciu do interesujących ich wydarzeń artystycznych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

"Wielkie gratulacje dla organizatorów za ten pomysł. Przez całą imprezę smartfon na bieżąco informował mnie o tym, co dzieje się dookoła i dlaczego warto to zobaczyć" - napisał Tomasz Kowalewicz, „Gazeta Wyborcza”.

fot. facebook.com/Lumie4life

Na czas eventu firma IMAXE - właściciel aplikacji - zainstalowała na terenie centrum Lublina 157 beaconów wyprodukowanych przez krakowską firmę Kontakt.io, które w czasie „Nocy Kultury” wysłały do użytkowników LUME 19097 notyfikacji. Pomagały one odnaleźć się uczestnikom wydarzenia wśród blisko 300 propozycji artystycznych realizowanych tej nocy. Część beaconów umieszczona była w autobusach komunikacji miejskiej.

- Dziewięć lat temu zaczynaliśmy od programu spisanego w punktach na jednej kartce A4. Później były kolorowe tabele, a od pięciu lat funkcjonuje mapa Nocy Kultury. W tym roku program dostępny był także na smartfonach, a uczestnicy mogli skorzystać z najnowocześniejszej technologii. Na bieżąco informowani byli o rozpoczynających się wydarzeniach i nie gubili się w gąszczu przygotowanych dla nich atrakcji. Cały czas docierają do nas same pozytywne opinie. Wszyscy liczą na to, że w przyszłym roku ponownie będzie można skorzystać z mobilnych rozwiązań takich jak LUME - wyjaśnia Paulina Skipirzepa specjalistka ds. promocji Warsztatów Kultury w Lublinie.

Wdrożenie aplikacji LUME to szeroki zbiór statystyk dotyczących potencjału technologii Bluetooth Low Energy (BLE) na Polskim rynku. Doświadczenia z ostatniego weekendu pokazują nam m.in., że aplikacja została zainstalowana w 83,80% na systemie Android i w 16,20% na iOS. Z czego 72,46% urządzeń z Androidem było widocznych w zasięgu beaconów. Weekend pokazał nam, że Polski rynek jest już gotowy na technologię beaconów.

Poza treściami dotyczącymi wydarzeń kulturalnych, LUME wysyłało też oferty komercyjne od kilku lubelskich, markowych restauracji i pubów. Oferty wysyłane były podczas przechodzenia obok promującego się lokalu i dawały użytkownikom aplikacji możliwość skorzystania z rabatów. Warunkiem skorzystania z promocji jest okazanie oferty w aplikacji przed dokonaniem płatności za posiłek.

Komentarze (0)