W czasie tegorocznej „Noc Kultury” w Lublinie ponad 2200 osób skorzystało z mobilnej aplikacji LUME, która pomagała im w wyborze i dotarciu do interesujących ich wydarzeń artystycznych.
„Wielkie gratulacje dla organizatorów za ten pomysł. Przez całą imprezę smartfon na bieżąco informował mnie o tym, co dzieje się dookoła i dlaczego warto to zobaczyć” – napisał Tomasz Kowalewicz, „Gazeta Wyborcza”.
Na czas eventu firma IMAXE – właściciel aplikacji – zainstalowała na terenie centrum Lublina 157 beaconów wyprodukowanych przez krakowską firmę Kontakt.io, które w czasie „Nocy Kultury” wysłały do użytkowników LUME 19097 notyfikacji. Pomagały one odnaleźć się uczestnikom wydarzenia wśród blisko 300 propozycji artystycznych realizowanych tej nocy. Część beaconów umieszczona była w autobusach komunikacji miejskiej.
– Dziewięć lat temu zaczynaliśmy od programu spisanego w punktach na jednej kartce A4. Później były kolorowe tabele, a od pięciu lat funkcjonuje mapa Nocy Kultury. W tym roku program dostępny był także na smartfonach, a uczestnicy mogli skorzystać z najnowocześniejszej technologii. Na bieżąco informowani byli o rozpoczynających się wydarzeniach i nie gubili się w gąszczu przygotowanych dla nich atrakcji. Cały czas docierają do nas same pozytywne opinie. Wszyscy liczą na to, że w przyszłym roku ponownie będzie można skorzystać z mobilnych rozwiązań takich jak LUME – wyjaśnia Paulina Skipirzepa specjalistka ds. promocji Warsztatów Kultury w Lublinie.
Wdrożenie aplikacji LUME to szeroki zbiór statystyk dotyczących potencjału technologii Bluetooth Low Energy (BLE) na Polskim rynku. Doświadczenia z ostatniego weekendu pokazują nam m.in., że aplikacja została zainstalowana w 83,80% na systemie Android i w 16,20% na iOS. Z czego 72,46% urządzeń z Androidem było widocznych w zasięgu beaconów. Weekend pokazał nam, że Polski rynek jest już gotowy na technologię beaconów.
Poza treściami dotyczącymi wydarzeń kulturalnych, LUME wysyłało też oferty komercyjne od kilku lubelskich, markowych restauracji i pubów. Oferty wysyłane były podczas przechodzenia obok promującego się lokalu i dawały użytkownikom aplikacji możliwość skorzystania z rabatów. Warunkiem skorzystania z promocji jest okazanie oferty w aplikacji przed dokonaniem płatności za posiłek.