... ... ...

Multikino coraz bardziej innowacyjne. Beacony zaproszą Cię na seans i zaoferują kupon rabatowy

Dodane

22-07-2015

Informacja prasowa
Jak odnieść sukces w mobile? Rozpocznij współpracę z najpopularniejszą aplikacją zniżkową, wykorzystaj moc powiadomień, dodaj komunikację opartą o beacony, obserwuj wyniki i ciesz się sukcesami. To scenariusz sieci Multikino na promocję wakacyjnej oferty kinowej.

Multikino - mobile first

Od 12 czerwca br. Multikino sprawdza możliwości kanału mobile w dotarciu do klienta. W aplikacji Qpony (ponad 0,5 mln użytkowników w Polsce, 3 platformy, integracja z BLE) został umieszczony specjalnie dedykowany folder, w którym użytkownicy z 11. miast mogą znaleźć atrakcyjne zniżki na bilety oraz promocje obejmujące ofertę barową.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Qpony dbają o zasięg akcji wykorzystując powiadomienia GPS. Notyfikacje wysyłane do użytkowników pozwalają mieszkańcom miast objętych akcją zapoznać się z ofertą Multikina. Tradycyjne notyfikacje wykorzystujące lokalizację użytkownika to nie jedyny filar działań.

Nowatorskim rozwiązaniem jest wykorzystanie beaconów do komunikowania najbardziej atrakcyjnych zniżek. W dwóch najpopularniejszych kompleksach kinowych - Multikinie w Złotych Tarasach w Warszawie oraz w Multikinie w Starym Browarze w Poznaniu - rozmieszczono nadajniki BLE, które zachęcać mają klientów centrów do skorzystania z przygotowanych dla nich rabatów. Beacony dadzą też w przyszłości możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnętrznych, uzupełniając standardowe nośniki będące w ofercie Multikina.

Tak się robi omnichannel

Oprócz notyfikacji zachęcających do skorzystania z oferty do czasu trwania akcji - 30 sierpnia 2015, Multikino wraz z Qponami planują również szereg akcji mających na celu popularyzację bluetooth wśród użytkowników (konkursy w serwisie Instagram, guerilla marketing na Tinderze, tweet za bilet, etc). To podejście z jednej strony służyć ma edukacji rynku, z drugiej urozmaicać samo korzystanie z oferty kina. Beacony i notyfikacje to jedyna opcja komunikacji, która bazować może na preferencjach i zachowaniu użytkownika. - Tak precyzyjne targetowanie przekazu zarówno ze względu na lokalizację jak i upodobania klienta pozwala na rzeczywiste budowanie relacji a nie spamowanie przypadkowymi ofertami. - podkreśla Marcin Lenkiewicz - dyrektor ds. sprzedaży w firmie Qpony.pl.

Kupony dźwignią handlu

Otwartość na nowe technologię i kanały promocji skłoniły Multikino do sprawdzenia, jak skuteczna w porównaniu z papierowymi rabatami jest dystrybucja zniżek za pomocą mobilnej aplikacji Qpony. To właśnie rabaty i promocje odpowiadające realnym preferencją danej osoby. Zakomunikowanie ich w odpowiednim momencie i miejscu będzie przewagą w procesie budowania stałej relacji na linii brand - klient.

- Zastanawiamy się od kilku miesięcy, jak podejść do tematu beaconów i ich sensownego wykorzystania w naszej branży. Sami mamy najpopularniejszą aplikacje kinową w Polsce (200 000 tys. aktywnych użytkowników, dostępna na 3 platformach z możliwością zapisania w aplikacji dowolnej karty płatniczej) i dlatego uznaliśmy, że testy tego rozwiązania rozbijemy na dwa etapy – mówi Wojciech Szymczyk, kierownik e-commerce w Multkinie. - Pierwszy etap to sprawdzenie potencjału tego kanału komunikacji. Stąd pomysł na połączenie sił i współpracę z aplikacją Qpony. W ten sposób sprawdzimy po pierwsze, jak dużo osób w ogóle odbiera notyfikacje w okolicach naszych kin, a po drugie jak duży jest potencjał pozyskiwania nowych klientów. Pierwsze efekty są bardzo optymistyczne i z pewnością będziemy poszerzać liczbę kin z nowymi instalacjami beaconowymi. Drugi krok to integracja odpowiednich narzędzi w naszej aplikacji. Na ukończeniu są prace nad mechanizmami pozwalającymi serwować odpowiednią komunikację do obecnych klientów korzystających z aplikacji Multikino.

- W przyszłości beacony dadzą możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnętrznych, uzupełniając standardowe nośniki będące w ofercie Multikino Media – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.

Komentarze (0)