Przedsiębiorcy wiedzą, że analiza złożonych zbiorów danych zwiększa ich konkurencyjność na rynku. Ale ile przedsiębiorców z Europu Centralnej faktycznie wykorzystuje Big Data w biznesie? Okazuje się, że w Polsce zaledwie 18 proc., a za granicą więcej.

25 proc. przedsiębiorców z Europy Centralnej wykorzystuje Big Data

Zgodnie z raportem „Big and Fast Data: The Rise of Insight-Driven Businesses” przedstawionym przez Capgemini wynika, że dwie-trzecie spośród badanych przedsiębiorców uważa, że jeśli nie zacznie wykorzystywać w swoim biznesie Big Date, to przestanie być konkurencyjnymi. Pewnie dlatego, że analiza i wdrażanie zaawansowanych danych niesie ze sobą wiele korzyści. W przypadku przedsiębiorców może to być np. optymalizacja procesu sprzedaży, a z kolei dla władz miast bardziej wydajne zarządzanie transportem miejskim.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Skoro tak liczna grupa pytanych zdaje sobie sprawę z konieczności zaimplementowania we własnych przedsięwzięciach Big Data - warto postawić pytanie ilu z nich faktycznie to robi? Zgodnie z badaniem, tym razem przeprowadzonym przez Intel wynika, że dwadzieścia pięć procent firm z Europy Centralnej przeprowadza analizy złożonych danych, a do końca tego roku siedem procent z nich zamierza wykorzystać je w prowadzonych działaniach biznesowych.

Biało-czerwoni na czwartym miejscu

Mimo to na tle europejskich przedsiębiorców, w tym obszarze, polscy biznesmeni wypadli słabo. Koncern ze Stanów Zjednoczonych przyjrzał się bliżej firmom z Polski, Czech, Węgier oraz Słowacji i zapytał blisko sześciuset właścicieli przedsiębiorstw z wcześniej wymienionych krajów o wykorzystanie Big Data. Okazało się, że biało-czerwoni plasują się w zestawieniu Intela na ostatnim miejscu, bowiem zaledwie 18 procent spółek z Polski przetwarza obszerne zbiory informacji, a kolejne 7 procent dopiero przymierza się do ich wykorzystania.

Najlepiej w badaniu wypadli przedsiębiorcy z Czech, którzy aż w 33 procent przypadków zaimplementowali już technologię Big Date w swoich biznesach, a 9 procent, podobnie jak u nas, zamierza do końca roku rozpocząć analizę gromadzonych danych. Prawie jedna-trzecia przedsiębiorstw ze Słowacji, tak jak ich sąsiedzi, przetwarza już zbiory informacji na potrzeby prowadzonej działalności. Nieco gorzej zaś wypadli Węgrzy, którzy zdobyli o jeden punkt procentowy więcej niż Polacy.

114 mld dol. - wartość Big Data w 2018 roku

Powyższe wyniki badania i przede wszystkim ta różnica między Polską, a Czechami może dziwić, bo przecież rozwój przedsiębiorczości w Polsce stoi na wysokim poziomie. Niemniej wraz z popularyzacją Big Data w biznesie nasi rodacy z pewnością będą mieli większy udział w analizie i wykorzystaniu złożonych zbiorów informacji. Szacuje się, że wartość rynku Big Data stale rośnie i według Capgemini już w 2018 roku wyniesie 114 miliardów dolarów.

Komentarze (0)