Polacy zebrali 250 tys. złotych na Kickstarterze w niecałą dobę. Wyprodukują slider do smartfonów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

10-osobowy zespół InMotion Slider z Polski zebrał w niecałą dobę na Kickstarterze ponad ćwierć miliona złotych. Przeznaczy te pieniądze na masową produkcję szyny z silnikiem do filmowania za pomocą smartfona, która trafi na rynek już na początku przyszłego roku.

Na zdjęciu: InMotion Slider | fot. materiały prasowe

Stabilny obraz

Najprościej mówiąc InMotion Slider to około 38-centymetrowa szyna z przemieszczającym się po niej silnikiem, do którego można przymocować smartfon, bezlusterkowy aparat fotograficzny lub kamerę sportową (na przykład GoPro). Dzięki temu rozwiązaniu, urządzenie rejestrujące obraz będzie płynnie poruszać się, gdy zechcemy nagrać ujecie w ruchu albo będzie stać nieruchomo, kiedy przyjdzie nam nagrać statyczne ujęcie – tym samym eliminując niepotrzebne drgania kamery znane przy rejestrowaniu z tzw. ręki.

Pomysłodawcy rozwiązania tłumaczą, że szyna sterowana jest za pomocą aplikacji mobilnej. W związku z tym urządzenie potrafi podążać za konkretna osobą (wykorzystuje do tego funkcję śledzenia twarzy) oraz umie nagrywać materiały wideo w różnych trybach, między innymi timelapse i step-mode. Ponadto system InMotion Slider daje użytkownikom możliwość obróbki wideo i tworzenia produkcji wykorzystując do tego format RAW.

300 godzin materiału wideo co minuta

Można także dokupić do zestawu różnego rodzaju akcesoria i w ten sposób rozszerzyć funkcjonalność sprzętu. Twórcy slidera wymieniają między innymi czujniki ruchu, wyzwalacz zamknięty w budowie filmowego klapsa, przystawkę pozwalającą na robienie zdjęć w 360 stopniach oraz dodatkową baterię, która przyda się przy dłuższych sesjach.

– Dziś co minutę na serwery portalu YouTube trafia około 300 godzin materiałów filmowych, a prawie połowa zdjęć uploadowanych na Flickra została zrobiona za pośrednictwem iPhone’ów. Powoduje to istotny efekt uboczny – treści do obejrzenia jest za dużo, a to wpływa bezpośrednio na konkurencję pomiędzy twórcami, którzy muszą odkrywać coraz to nowsze metody zaskakiwania swojej widowni – piszą pomysłodawcy InMotion Slider. Rozwiązanie to ma ułatwić twórcom kreowanie lepszych materiałów.

Kampania trwa

Mimo że zbiórka na Kickstarterze zakończyła się sukcesem w niecałą dobę, to przed autorami projektu jest jeszcze miesiąc kampanii. Można więc spodziewać się, że licznik nie zatrzyma się na ponad 88 tysiącach dolarów, które już zgarnęli.