Poczta Polska pozostaje głównym partnerem logistycznym sklepów online, które z roku na rok zwiększają swoje średniomiesięczne wolumeny przesyłek – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Rynek e-commerce, notując dwucyfrowe wzrosty obrotów rok do roku, jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. Wraz z rozwojem poszerza się również współpraca tego rynku z operatorami logistycznymi dostarczającymi klientom przesyłki. Co więcej, ta współpraca musi być stale udoskonalana, gdyż coraz bardziej wymagający jest klient końcowy, który ocenia sklep również na podstawie sprawnej i terminowej dostawy towaru.

Z badania ARC Rynek i Opinia, w ramach którego przebadanych zostało 315 polskich sklepów online, wynika, że Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w e-sklepach towaru. 55% badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD i InPost.

Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu) – 67% oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18%. Z roku na rok rośnie odsetek sklepów obsługujących większe wolumeny – na poziomie między 1000 a 5000 przesyłek miesięcznie, spada zaś udział sklepów wysyłających poniżej 100 przesyłek w miesiącu.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Badanie e-Gazele Biznesu, październik 2017

W porównaniu do ubiegłego roku rosną wartości zamówień, sklepy raportują spadek liczby transakcji opiewających na poniżej 50 zł, zaś wzrosty w kategoriach 51-100 zł oraz 201-500 zł.

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Badanie e-Gazele Biznesu, październik 2017

– Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce które przebadaliśmy to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału – niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że E-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1000 paczek – komentuje Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu

Badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Objęło ono 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2 lat poniżej 100 mln zł i z wykazanym zyskiem za ubiegły rok, jak również wzrostem obrotów r/r. Badanie zostało przeprowadzone techniką CATI i CAWI w okresie maj-wrzesień 2017.

Komentarze (0)