Pomysł polskich przedsiębiorców może zrewolucjonizować dotychczasowe korzystanie z Instagrama. Na rynku pojawiło się narzędzi, dzięki któremu właścicielom biznesów łatwiej będzie dotrzeć do klientów za pośrednictwem popularnego serwisu społecznościowego. LikeAndBuy wesprze ich w procesie sprzedaży.

Większość instagramowiczów chce kupować

Stworzony przez pasjonatów nowych technologii i social mediów, LikeAndBuy.it jest narzędziem dedykowanym właścicielom biznesów. Dzięki platformie przedsiębiorcy będą mogli w pełni wykorzystać potencjał Instagrama, który dotychczas służył działaniom marketingowym głownie mającym na celu budowanie wizerunku. LikeAndBuy.it będzie kierował internautów zrzeszonych w popularnej sieci społeczościowej wprost do sklepów internetowych.

- Warto pamiętać, że aż 70% użytkowników Instagrama szuka na nich marek w aspekcie zakupów online - twierdzi współzałożyciel i CMO spółki, Jakub Orłowski. Nic więc dziwnego, że polscy przedsiębiorcy postanowili pomóc właścicielom biznesów w zaktywizowaniu instagramowiczów, którzy teraz będą mogli w prostszy sposób dokonywać transakcji. Obecnie LikeAndBuy.it oferuje dwa typy narzędzi wspomagających sprzedaż.

Użytkownicy trafią wprost do e-sklepów

Jednym z nich jest Link-to-Buy, czyli spersonalizowany link zakupowy dodawany w opisie marki, po kliknięciu na który użytkownicy zobaczą zdjęcia oferowanych produktów. Wystarczy wówczas wybrać jedno z nich, aby zostać przekierowanym bezpośrednio na stronę produktu zaprezentowanego na instagramowej fotografii. Drugim narzędziem jest Mail-to-Buy służący do wysyłki indywidualnie skomponowanego newslettera. Powstaje on na podstawie aktywności internautów oraz polubionych przez nich produktów na Instagramie. - Tutaj możemy się pochwalić wynikami CTR na poziomie 24 procent, co w branży jest bardzo dobrym wynikiem - zapewnia Jakub Orłowski.

Oferowane przez LikeAndBuy.it funkcje mają na celu „zmonetyzowanie Instagrama”, twierdzi pomysłodawca projektu. Ale to nie wszystko, ponieważ usługa ma również być udogodnieniem dla klientów, którzy często zostawiają komentarz pod zdjęciami pytając, gdzie mogą nabyć ilustrowany produkt. Dzięki zastosowaniu przez właścicieli biznesów polskiej aplikacji na swoich profilach instagramowych, konsumenci szybciej i łatwiej dotrą do pożądanych artykułów.

Współpraca z najlepszymi

Dotychczas polska spółka współpracuje ze znanymi markami m.in. Inglot, Local Heroes oraz Eastend. A pomysłodawca projektu planuje w najbliższym czasie wkroczyć na arenę międzynarodową. Najpierw jednak zostanie umocniona pozycja startupu na rodzimym rynku, a oferowane narzędzia przez LikeAndBuy będą wzbogacone o dodatkowe opcje np. umożliwiające docieranie do większej ilości osób.

Jakub Orłowski jest pełen optymizmu i głęboko przekonany, że projekt będzie pozytywnie przyjęty przez międzynarodowe środowisko biznesowe i marzy mu się stworzenie liczącej się na świecie marki. - Pewnie nie będę oryginalny, jeśli powiem że marzeniem większości startupów jest współpraca z najlepszymi firmami z Doliny Krzemowej i to chyba jest cel, który każdego dnia rano napędza nas do działania - dodaje.

Zdjęcie główne artykułu royalty free z Fotolia

Komentarze (0)