Chińska platforma e-commerce Aliexpress należąca do spółki Alibaba jest coraz chętniej odwiedzana przez polskich internautów. Obecnie korzysta z niej 2,4 mln Polaków. Czy azjatycki gigant zagrozi pozycji Allegro na polskim rynku?

Alibaba sprzedaje więcej niż Amazon

Istniejąca od szesnastu lat platforma Allegro jest największym w Polsce serwisem, dzięki któremu internauci mogą dokonywać zakupów online. Spośród wszystkich dostępnych na polskim rynku e-commerce portali umożliwiających handel w sieci, to właśnie Allegro jest najbardziej rozpoznawalną marką. Ale nie jedyną. Coraz więcej Polaków korzysta z serwisu Aliexpress, należącego do chińskiego giganta Grupy Alibaba, za którego pośrednictwem w 2013 roku zrobiono zakupy na kwotę 248 miliardów dolarów, czyli trzy razy więcej niż za pomocą Amozona, amerykańskiego potentata.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Jack Ma, twórca serwisu Alibaba | fot. wikimedia.org CC by 3.0

Czy wobec tego Allegro powinno obawiać się ekspansji chińskiej platformy na polskim rynku? Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI i Gemius, Polacy w stosunku do roku ubiegłego chętniej korzystają z serwisu Aliexpress. W marcu 2014 roku azjatycki portal odwiedziło około milion internautów. Dziś ta liczba jest większa o ponad połowę i stronę Aliexpress co miesiąc odwiedza już 2,4 mln Polaków.

Kupując na Aliexpress zapłacisz korzystając z Przelewów24

Liczba osób odwiedzających Aliexpress może jeszcze wzrosnąć, ponieważ zakupy za pośrednictwem tego serwisu będą dla nas jeszcze łatwiejsze. W zeszłym tygodniu spółka, z Chin wprowadziła możliwość dokonywania płatności za towary dodane do koszyka korzystając z polskiego systemu szybkich płatności Przelewy24. Można więc podejrzewać, że firma zarządzana przez Jack’a Ma planuje zdobyć silną pozycję na polskim rynku e-commerce.

Możliwość płacenie za towary przy użyciu Przelwów24 to nie jedyny sposób, w który azjatycka firma stara się pozyskać polskich internautów. Polacy kupujący za pośrednictwem platformy mogą skorzystać z darmowej dostawy nabytych produktów. Mimo to czas, po którym przesyłka do nas dotrze z pewnością będzie dłuższy niż w przypadku zamówienia za pośrednictwem Allegro. Należy jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że asortyment dostępny na Aliexpress w większość przypadków jest chińskiej produkcji, która w Polsce wciąż kojarzy się z niską jakością.

Komentarze (0)