Laptop i pc są urządzeniami, które najczęściej wykorzystujemy do celów zakupowych. Coraz częściej sięgamy jednak po urządzenia mobilne, jak smartfon czy tablet, z których korzysta już 30% konsumentów.

m-Kupowane kategorie

Jak podaje raport Izby Gospodarki Elektronicznej “M-commerce. Kupuję mobilnie”, za pośrednictwem urządzeń mobilnych najczęściej kupujemy elektronikę, którą wskazało 42% respondentów, produkty z kategorii moda, odzież i obuwie - 39% wskazań, a także artykuły z kategorii kosmetyki i uroda - 29% badanych. Po smartfon czy tablet sięgamy również, by zakupić produkty dla dzieci, a także leki i suplemety - po 21% wskazań. Jak zauważa Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, inicjator kampanii Kupuję w Internecie, zakupów online często dokonujemy na serwisach aukcyjnych, ogłoszeniowych oraz platformach sprzedażowych. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas zakupów warto pamiętać o dokładnym przeczytaniu treści oferty i stronie “o mnie” danego sprzedawcy. Osoby prywatne często umieszczają w tych opisach własne, szczegółowe zasady sprzedaży jak np. czas dostawy, który może być liczony dopiero od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie sprzedawcy, a nie na koncie systemu płatności.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

 

Top metody płatności

Polacy kupujący mobilnie najczęściej płacą przelewem bankowym, który wybiera aż 64% konsumentów. Dużą popularnością cieszą się również szybkie przelewy internetowe, które wskazało 59% respondentów. Płatność kartą płatniczą i płatność przelewem to kolejne najpopularniejsze metody płatności. - Bez względu na to czy zakupy robimy mobilnie, czy też nie, cały czas obowiązują nas te same zasady, które pozwalają na zachowanie bezpieczeństwa w sieci - podkreśla Sass - Staniszewska - w przypadku zakupów w internecie pamiętajmy o sprawdzeniu wyboru różnych metod płatności. Jeśli ktoś żąda zapłaty z góry i podaje dane wyłącznie jednej opcji płatności, skorzystanie z niej może być ryzykowne. Godne zaufania serwisy zazwyczaj oferują różne opcje płatności. Operatorzy płatności, którzy obsługują sprzedawców internetowych często oferują dodatkowe programy ochrony kupujących - dodaje Sass - Staniszewska.

Źródła informacji zakupowej

Zgodnie z raportem “M-commerce. Kupuję mobilnie” porównywarki cenowe - 44% wskazań, opinie znajomych - 39%, a także wyszukiwarki - 37%, to najbardziej cenione źródła informacji zakupowej. Polscy konsumenci coraz częściej robią zakupy świadomie, sprawdzając nie tylko informacje o produkcie i sprzedawcy ale też o konkurencyjnej ofercie. Konsumenci konsultują zakup z najbliższymi, szukają informacji o promocjach i specjalnych ofertach.

W ramach kampanii Kupuję w Internecie Izba Gospodarki Elektronicznej edukuje konsumentów na temat bezpiecznych zakupów w Internecie. Więcej w raporcie “M-commerce. Kupuję mobilnie” oraz na stronie kampani www.kupujewinternecie.info.pl

fot. pixabay.com

Komentarze (0)