4/5 klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu. Dlatego home.pl stworzył nową usługę dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP. Nazywa się Reklama Na Start.

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Zwyczaje klientów

Kiedy najczęściej szukamy informacji lokalnych? Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj robią to w swoim domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Trochę inaczej wyglądają zwyczaje użytkowników smartfonów. Tutaj co prawda także najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).

Jakie jeszcze ciekawe informacje możemy znaleźć w badaniu firmy Google? Otóż okazuje się, że po przeprowadzeniu wyszukiwania lokalnego klienci działają szybko. Aż 50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google.

Co z kolei skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).

Lepsza reklama lokalna

- Przedsiębiorcy odczuwają coraz większą konkurencję, w związku z tym poszukują nowych dróg pozyskiwania klientów. To przekłada się na coraz większe zapotrzebowanie na produkty reklamy online – mówi Alicja Racka z home.pl. – Skoro ich klienci tak często korzystają z wyszukiwania lokalnego, postanowiliśmy zaproponować firmom produkt, który wysoko pozycjonuje ich lokal lub sklep na liście w takim właśnie momencie.

Nowa usługa nazywa się Reklama Na Start. Jest przeznaczona dla wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw, którzy posiadają niewielkie budżety reklamowe. Sam proces tworzenia kampanii reklamowej jest bardzo prosty.

- W pierwszym etapie klient definiuje założenia reklamy: wybiera branżę, w której działa, określa miasto, gdzie znajduje się jego klienci, następnie podaje budżet miesięczny, jaki chce przeznaczyć na reklamę w Google – tłumaczy Racka. - Narzędzie tworzenia kampanii Reklama Na Start podpowiada, jaki budżet będzie optymalny dla działań klienta, a także wskazuje szacunkową liczbę wejść na stronę i telefonów od klientów. W kolejnym etapie eksperci z zakresu reklamy internetowej z home.pl kontaktują się z klientem i wspólnie opracowują treść reklamy. Po tych ustaleniach reklama jest uruchamiania i na bieżąco optymalizowana tak, żeby przyniosła jak największy efekt sprzedażowy.

Utworzona kampania wyświetla się w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google. Reklama informuje o dokładnym adresie firmy, jej godzinach otwarcia, oraz numerze kontaktowym. Wyświetla się użytkownikom komputerów oraz urządzeń mobilnych.

- Oprócz prostoty tworzenia kampanii reklamowej ważną cechę tej usługi jest geolokalizacja – mówi Racka. - Tworzone reklamy będą wyświetlały się tylko tym użytkowników, którzy zainteresowani są naszym produktem czy usługą w określonym obszarze, np. szukają dobrej pizzy w Poznaniu czy długo otwartej kwiaciarni w Szczecinie.

fot. pixabay.com

Komentarze (0)