3 największe błędy popełnianie w e-commerce

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Prowadząc biznes, który polega na sprzedawaniu produktów online, powinieneś wiedzieć, że wymaga to dużego zaangażowania. Marketing, obsługa klienta i czas, w którym są realizowane te czynności ma wpływ na powodzenie biznesu.

Spekulacje donoszą, że rynek ecommerce do 2018 roku wygeneruje ponad 490 bilionów dolarów w USA. Jest to też dobra prognoza dla Europy, biorąc pod uwagę, że wzorujemy się na naszych zachodnich dalekich sąsiadach. Dlatego przy rozwijaniu firmy na tak wielkim rynku, warto zapobiec typowym błędom, które większość e-sprzedawców popełnia.

1. Nie zaskakuj klientów opłatą za przesyłkę

Według raportu z 2015 roku przeprowadzonego przez Visual Website Optimizer, 28% klientów sklepów internetowych było zaskoczonych, że podczas realizowania transakcji pojawiał się dodatkowy koszt za przesyłkę, o którym nie było mowy we wcześniejszych krokach. Unikniesz częstego „porzucania” koszyków.

Informowanie klienta o dodatkowych kosztach jest podstawą budowania więzi między sprzedawcą, a kupującym. Prawda wzbudza zaufanie.

2. Nie narzucaj klientowi tworzenia konta

To samo badanie VWO zidentyfikowało kolejną przyczynę porzucania koszyków: powodem było narzucenie klientowi konieczności założenia konta. W tej sytuacji aż 23% badanych stwierdziło, że porzucają koszyk przy obowiązku założenia nowego konta. Spowodowane jest to brakiem czasu na wprowadzanie dodatkowych informacji, niepotrzebnych do zrealizowania transakcji. Aby nie utracić ¼ swoich potencjalnych klientów upewnij się, że możesz posiadać w swoim sklepie internetowym opcje realizowania transakcji, jako „gość”.

Oczywiście nadal warto zachęcać do założenia konta, ale osoby odwiedzające Twoją stronę. Nie osoby, które są pod czas procesu zakupowego.

3. Nie lekceważ wpływu internetowych opinii

Ze statystyk uzyskanych przez VWO wynika, że 55% potencjalnych kupujących sugerują się umieszczonymi opiniami w Internecie. Widząc pozytywne opinie klientów, osoby zainteresowane znacznie łatwiej to zachęci do skorzystania z oferty e-sprzedawcy. Zazwyczaj opinie prezentowane w sieci są prawdziwe i mają ogromną moc.

Aby zwiększyć konwersje opinii na temat twojego sklepu internetowego, spróbuj zachęcić swoich obecnych klientów do ich wystawienia. Można również po zakończonym procesie zakupowym zadać jedno pytanie dotyczące opinii na temat sprawności transakcji.

Ostatecznie przy budowaniu swojego biznesu ważna jest przejrzystość tego, co proponujesz i szacunek do czasu klienta. Taki fundament w biznesie e-commerce to podstawa.

Źródło: Shipbooster | fot. pixabay.com