Zadowolenie klienta z zakupów internetowych zwiększa prawdopodobieństwo kolejnego zakupu, a proces logistyczny odgrywa tutaj ważną rolę. Jak wynika z raportu E-commerce w Polsce 2016.

Zdjęcie główne artykułu by kaboompics.com

Gemius dla e-Commerce Polska najczęściej wskazywanym problemem związanym z zakupami online jest zbyt długi czas oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów (35% wskazań). Jak zatem budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce? Między innymi na to pytanie odpowiadają eksperci e-Izby na łamach poradnika “e-Commerce Polska: e-logistyka”.

– Silnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska - 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Jednocześnie 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. Znalezienie złotego środka jest zatem kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu – mówi Tomasz Wojewódzki, X-Press Couriers.

– Efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W momencie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką (transport) powody i źródła zwrotów (dane), procesy i finanse (koszty) – mówi Rafał Cheliński, Poczta Polska.

– Lokalizacja magazynu, jego organizacja i sprawna obsługa dostaw sprawiają, że sprzedaż w Internecie może być źródłem wzrostu przychodów wielu firm. Magazyn blisko centrum miasta, wyposażony w efektywne metody magazynowania, a także dostępne na miejscu studio fotograficzne - to dobre rozwiązanie dla niektórych sprzedawców w Internecie. Ale czy dla wszystkich? Wiele praktycznej wiedzy dostarczy e-sprzedawcom Poradnik e-Logistyka przygotowany przez ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej. Zapraszam do lektury – mówi Marcin Klimaszewski, Cloudpack.

– Proces realizacji zamówień jest fundamentem sprawnej operacji logistycznej. Rozwiązania operacyjne różnią się w zależności od skali operacji jednakże elementem wspólnym jest zawsze zachowanie właściwych proporcji pomiędzy płynnością operacji, a kosztami jej prowadzenia. Właściwym kierunkiem rozwoju jest w tym wypadku stosowanie zintegrowanych rozwiązań i ciągłe badanie rynku w celu wczesnego uchwycenia zmieniających się trendów rynkowych – mówi Łukasz Popowski, FIEGE.

– Trzeba pamiętać, że model realizacji zamówień, który jest optymalny dzisiaj - jutro już najprawdopodobniej będzie znacznie mniej. Wpływ na to może mieć wiele czynników: w firmie pojawi się nowa usługa kurierska, zmieni się magazyn logistyczny, nowy dostawca zapewni detaliście usługę dropshipping, albo po prostu skala biznesu wymusi na nim zmianę systemu WMS na magazynie. Ta dynamika wynika z przywileju działania w najprężniej rozwijającej się obecnie branży, jaką jest e-commerce. Strategiczne znacznie ma wybór rozwiązań IT, które będą ewoluować razem z naszym przedsiębiorstwem i ich procesami, a nie je ograniczać – dodaje Andrzej Rybak, Way2Send.

Podręcznik dostępny jest na stronie e-Izby: http://ecommercepolska.pl/files/7114/6823/3478/Poradnik-E-Commerce-Polska-Logistyka.pdf

Komentarze (0)