Negocjacje handlowe, planowanie produkcji i sprzedaż. Te umiejętności zdobędziesz grając w edukacyjną grę Coffee Noir. Wcielasz się w niej w Artura Olivera, detektywa, który pod przykrywką producenta kawy zdobywa zaufanie zamieszanych w przestępstwo londyńskich przedsiębiorców.

Wykładowca i seminarzysta tworzą grę edukacyjną

Zdaniem Jakuba Ryfa w Polsce funkcjonuje niewiele firm, które działają w branży serious games. Głównie dlatego, że gry edukacyjne, czy szkoleniowe nie cieszą się szczególnym uznaniem wśród internautów. – Z reguły tego typu produkcje są mało atrakcyjne z punktu widzenia gier komputerowych lub czasami trudno je nazwać grami – mówi. Mimo to wraz z Szymonem Truskolaskim uruchomił firmę Doji, która zajmu się właśnie produkcją gier edukacyjnych.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Wspólnicy poznali się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Dr hab. Szymon Truskolaski prowadził wówczas seminarium dyplomowe, w którym uczestniczył Jakub Ryfa. Podczas tych spotkań wykładowca i seminarzysta dyskutowali na temat gier komputerowych i zdecydowali się, że stworzą własną produkcję. Początkowo zakładali, że będzie to ekonomiczna gra MMORPG z elementami szkoleniowymi.

Pod przykrywką producenta kawy, Artur Oliver rozwiązuje zagadkę kryminalną

Pod wpływem sugestii pracowników Poznańskiego Parku Technologiczno-Naukowego zmienili jednak koncepcję i stworzyli grę strategiczną, której szata graficzna nawiązuje do klasycznych, amerykańskich komiksów. W Coffee Noir, o którym mowa, internauci wcielają się postać Artura Olivera, detektywa, który musi rozwiązać zagadkę kryminalną. Żeby doprowadzić sprawę do końca, bohater podszywa się pod producenta kawy.

Działając w ukryciu zbiera dowody i zdobywa zaufanie londyńskich przedsiębiorców zamieszanych w przestępstwo. Chcąc pozostać wiarygodnym w ich oczach, Artur Oliver poznaje podstawy zarządzania firmą i negocjacji handlowych. Rozmawiając z podejrzanymi musi robić to na tyle sprawnie, żeby podpisać kontrakt na dostawy i nie zdradzić swojej prawdziwej tożsamości.

Grasz i uczysz się jak prowadzić biznes

Dlatego uczy się m.in. jak planować produkcję, sprzedawać i osiągać krótko- i długofalowe cele biznesowe. Po każdym dobrze wykonanym zadaniu, część fabuły jest odblokowywana i prezentowana w postaci animacji z narracją, a także zapisków w notesie detektywa. – Właśnie ten zabieg pozwolił w sprytny sposób wkomponować w grę aspekty edukacyjne, zachowując jednocześnie spójność i zasadność. Wykonując testy, casy i zadania zwyczajnie uczymy naszego detektywa jak zarządzać przedsiębiorstwem – tłumaczy Jakub Ryfa, jeden z pomysłodawców Coffee Noir.

Dodaje, że fabuła gry jest osadzona w alternatywnej rzeczywistości, gdzie mamy rok 2021, ale moda i styl życia zatrzymały się w latach czterdziestych ubiegłego stulecia. Autorom projektu zależało bowiem na stworzeniu świata, który działa według znanych nam zasad, jego gospodarka nie różni się od istniejącej, ale panująca w nim atmosfera jest unikalna. Jakub Ryfa mówi, że dzięki temu gracz może jednocześnie zdobywać wiedzę biznesową i dobrze się bawić.

Gra trafi na rynek w marcu tego roku

Wyjaśnia, że początkowo szata graficzna Coffee Noir była minimalistyczna, a nawet zbliżona do podobnych narzędzi szkoleniowych. Zespół stojący za projektem zdecydował się jednak stworzyć atrakcyjną wizualnie grę. Zaangażował więc do pracy artystów i UI designerów wyspecjalizowanych w tworzeniu interfejsów i grafik dla gier. Za opracowanie fabuły odpowiedzialni byli copywriterzy, którzy napisali nowelę kryminalną będącą podstawą dla fabuły tej produkcji.

– Gra działa w ramach platformy Doji-academy, która jest naszym autorskim systemem LMS umożliwiającym między innymi sprawne udostępnianie gry dla grupy użytkowników (np. grupy szkoleniowej), śledzenie postępów graczy, generowanie raportów indywidualnych i zbiorowych – wyjaśnia Ryfa. Dodaje, że gra szkoleniowa Coffee Noir jest końcowym produktem online, a całość opiera się na idei grywalizacji nauczania i wykorzystaniu gier w procesie przekazywania wiedzy. Przedsiębiorcy planują sprzedawać grę klientom indywidualnym, a także udostępniać ją szkołom, uczelniom i firmom w formie pakietów. Coffee Noir trafi na rynek w marcu tego roku. 

fot. materiały prasowe 

Komentarze (0)