Enterie Collective jest pierwszym europejskim kolektywem agencji specjalizujących się w komunikacji marek z branży cyfrowej i technologicznej, które planują ekspansję na nowe rynki.

Niezależne agencje z siedmiu krajów - Danii (Kemp & Kjær), Francji (Com'I/O), Niemiec (m3 PR), Polski (Profeina), Portugalii, Hiszpanii (Canella PR) i Wielkiej Brytanii (MUSTARD PR) połączyły się w Enterie Collective. Umożliwiają szybko rozwijającym się firmom rozszerzanie swojej działalności na wybrane kraje europejskie.

Kluczem doboru agencji partnerskich było ich doświadczenie we współpracy z firmami z branży cyfrowej i technologicznej. Co istotne, większość agencji wchodzących w skład kolektywu miało już okazje ze sobą współpracować, np. pracując dla tego samego klienta na różnych rynkach.

Z Polski w świat

Dotychczas w Polsce marki planujące debiut na zagranicznych rynkach skazane były na chaotyczne poszukiwania wiarygodnych partnerów biznesowych lub obsługę przez globalne sieci, co pociągało za sobą niebagatelne koszty i mogło skutecznie zniechęcać. – Nasza inicjatywa wzięła się z zapytań naszych klientów, którzy po osiągnięciu sukcesów na lokalnym rynku chcieli się nadal rozwijać poza granicami kraju.  Kilkukrotnie i z różnym efektem prowadziliśmy działania na zagranicznych rynkach z Polski, jednak zdecydowaliśmy się postawić na lokalnych partnerów, którzy najlepiej znają specyfikę swoich rynków – podkreśla Magdalena Górak, dyrektorka zarządzająca agencji Profeina oraz pomysłodawczyni Enterie Collective.

Skuteczna komunikacja musi być dostosowana do konkretnego rynku docelowego i uwzględniać specyfikę danego kraju. To, co działa w Niemczech może zostać opatrznie zrozumiane w Wielkiej Brytanii lub w Polsce. I na odwrót. Dokładna znajomość danego rynku, kompetencje strategiczne oraz wiedza, jak dotrzeć do grup docelowych są kluczem do sukcesu.

Dla kogo jest Enterie Collective?

Enterie Collective proponuje kompletną obsługę w zakresie komunikacji dla startupów i firm technologicznych, które chcą wejść na rynki zagraniczne. Oferta skierowana jest zarówno do polskich podmiotów planujących europejską ekspansję, jak i dla zagranicznych firm chcących wejść do Polski.

Usługi oferowane przez kolektyw obejmują m.in.: analizę rynków i konkurencji, badanie lokalnych trendów, nawyków, preferencji i zachowań klientów, przygotowanie bądź dostosowanie strategii komunikacji do lokalnej specyfiki, budowanie relacji z mediami i influencerami, prowadzenie mediów społecznościowych.

Agencje zrzeszone w Enterie Collective pracowały m.in. dla takich klientów jak Actifio, Adopt Un Mec, BlaBlaCar, Blue Media, Coders Lab, Deutsche Telekom, eve Sleep, GoCardless, Kodak, Palo Alto Networks, Relook, Ring.com.

Komentarze (0)