... ... ...

40 bankowych aplikacji mobilnych porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

09-06-2015

Informacja prasowa
Międzynarodowe stowarzyszenie UXalliance przeprowadziło badanie analizujące mobilne aplikacje bankowe w 40 bankach na całym świecie. Wynikiem jest raport prezentujący najnowsze trendy, innowacyjne funkcjonalności oraz najlepsze praktyki w projektowaniu obszarów przed i po zalogowaniu do aplikacji.

Raport Global Banking Apps 2015 miał swoją premierę na ostatnim UX Masterclass w Sydney, obecnie jest już dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Publikacja zawiera prawie 200 slajdów i ponad 750 zrzutów ekranów z analizowanych aplikacji. Można ją pobrać jako darmowy teaser raportu, a także zamówić pełną wersję. 

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. pixabay.com

Badanie odbyło się w 20 krajach na 6 kontynentach za pośrednictwem 20 partnerów UXalliance. Eksperci User Experience przeanalizowali każdą z aplikacji zgodnie z potrzebami użytkowników. Przebadane zostały różne strony i scenariusze użycia dla każdego z obszarów aplikacji. Głównymi elementami analizy były landing page, nawigacja oraz proces rejestracji i logowania w strefie unsecure. Dodatkowo każda innowacyjna i wyróżniająca się funkcjonalność została dokładnie opisana i uwzględniona w raporcie w postaci zrzutów ekranu.

Finalnym etapem analizy było wyznaczenie UX score bazującego na 5 aspektach:

  1. Learnability - Operacje w systemie są proste do nauczenia.
  2. Operability - Funkcjonalności aplikacji są łatwo dostępne i proste w użyciu.
  3. Product fit - System daje użytkownikowi poczucie przynależności do grupy.
  4. Stimulation - Użytkownicy czerpią radość z obsługi aplikacji oraz są stymulowani do nowych akcji.
  5. Look and feel - Użytkownik ma pozytywne odczucia względem wyglądu oraz dźwięków aplikacji.

- Dobra aplikacja mobilna to obecnie kluczowa część usługi bankowej. Banki na całym świecie prześcigają się w rozwiązaniach na tym froncie, a ich dokonania są inspirujące również dla wielu innych branż. Jak jednak poznać dobre praktyki, skoro dostęp do zagranicznych aplikacji mają tylko ich klienci? Z pomocą przychodzi najnowszy raport UXalliance, który pozwala poznać sekrety 40 najlepszych aplikacji oraz przeczytać o najciekawszych dostrzeżonych funkcjonalnościach. Eksperci z 20 krajów połączyli siły, tworząc najbardziej kompleksowe i aktualne opracowanie na temat UX aplikacji bankowych na świecie. 200 slajdów wypełnionych zrzutami ekranowymi i komentarzami to solidny materiał zarówno dla działów digital w bankach, jak i osób zainteresowanych aplikacjami mobilnymi w ogóle. - podsumowuje Wojtek Chojnacki, Strategy Director w Symetrii oraz główny ekspert UXalliance w Polsce.

Komentarze (0)