Czy biznes prowadzony przez kobiety to jedynie zakłady fryzjerskie i salony piękności? Czym zajmuje się przedsiębiorcza kobieta? Na te i inne pytania na co dzień stara się odpowiedzieć Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, która wspiera kobiety w ich biznesowych przedsięwzięciach.

fot. materiały prasowe 

- W kobietach drzemie wielka biznesowa siła, którą trzeba jedynie uwolnić. Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet zajmuje się tym na co dzień – pomaga kobietom, które mają świetne pomysły, są dobrymi menagerami, ale potrzebują wsparcia w postawieniu swoich pierwszych poważnych kroków w biznesie. Przedsiębiorczynie, które realizują swoje projekty pod naszymi skrzydłami zajmują się bardzo różnymi dziedzinami – projektują zarówno usługi jak i produkty, związane z nieruchomościami, gastronomia, finansami czy medycyną. Spektrum jest bardzo szerokie – mówi Katarzyna Wierzbowska, Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet.  

Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet prowadzi wiele programów wspierających kobiety w ich działaniach. Są wśród nich zarówno programy kompleksowe, oferujące wsparcie sprofilowane, a także wydarzenia edukacyjne – konferencje i warsztaty.

Jedną z inicjatyw powołanych do życia przez Fundację jest Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, czyli społeczność kobiet biznesu, która daje swoim członkom wsparcie na wielu poziomach. Sieć dwa razy w roku (wiosną i jesienią) organizuje całodzienną konferencję edukacyjno-networkingową, która stanowi źródło inspiracji oraz płaszczyznę wymiany kontaktów przede wszystkim dla kobiet, które myślą o założeniu własnego biznesu albo pracują nad rozwojem już istniejącego.

30 listopada br. w Muzeum Żydów Polskich w Warszawie zorganizowana została IX Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet pt. „Biznes dobrze zaprojektowany”. Na wydarzenie zarejestrowało się blisko pięciuset uczestników z całej Polski.

- IX edycja naszej konferencji poświęcona jest idei design thinking, czyli metodzie projektowania w biznesie wykorzystywanej przez największe firmy na świecie takie jak Google czy Facebook. Pomyślność każdego przedsięwzięcia zależy od bardzo wielu czynników, jednak niezwykle ważnym jest, aby już na samym początku odpowiednio je zaprojektować, czyli bardzo dobre zrozumieć nie tylko swojego końcowego odbiorcę-klienta, ale także otoczenie biznesowe. Chcemy, aby każda przedsiębiorcza kobieta zaczynała myślenie o swoim biznesie właśnie od tego etapu  - dodała Wierzchowska z Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet.

Dla uczestników konferencji przygotowane zostały także punkty informacyjne dotyczące programów prowadzonych przez Fundację i specjalne strefy ułatwiające networking. Obecne były także uczestniczki programu „Biznes w Kobiecych Rękach”, które dzięki temu projektowi mogły rozwinąć swoje pomysły i osiągnęły sukces. Dzieliły się one własnymi doświadczeniami z udziału w programie, opowiadały o trudnych początkach jakie czekają na każdego, kto zdecyduje się na własny biznes i satysfakcji, jaką daje wypracowany sukces.

„Biznes w Kobiecych Rękach” to kompleksowy program akceleracyjny adresowany do kobiet, które mają pomysł na biznes i są gotowe założyć swoją firmę w trakcie trwania programu, finansowany ze funduszy przekazanych przez Citi Foundation, głównego partnera Fundacji.

Wykłady zorganizowane w ramach konferencji dały okazję uczestnikom do zapoznania się z tematyką brandingu, startupów, Czwartej Rewolucji Przemysłowej, funduszy pożyczkowych czy strategii marketingowych w obliczu gospodarki cyfrowej. Podczas specjalnie przygotowanej sesji „Be the change” przedstawione zostały historie 4 kobiet - członkiń Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, które opowiadały o tym jak podjęte przez nie decyzje odmieniły ich własny biznes, rodzinę, otaczającą je rzeczywistość. 

Komentarze (0)