82 0 74

Pięciokrotnie zwiększyliśmy przychody i weszliśmy na dwa rynki. Podsumowanie roku DrOmnibus

Dodane

05-01-2017

Bogumiła Matuszewska
Ostatnie 12 miesięcy upłynęło nam bardzo intensywnie. Wypuściliśmy nowy produkt, weszliśmy na dwa nowe rynki zagraniczne i zwiększyliśmy pięciokrotnie nasze przychody. A dopiero się rozpędzamy!

DrOmnibus tworzy multimedialne narzędzia edukacyjne, aplikacje wspierające terapię i edukację dzieci ze specjalnymi potrzebami i zaburzeniami rozwoju (jak autyzm, zespół Downa). 

Na zdjęciu: Bogumiła Matuszewska, CEO DrOmnibus

Ubiegły rok rozpoczęliśmy pełni zapału do pracy. Mocy dodały nam dobre wieści i wydarzenia kończące poprzedni - pozyskanie dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na stworzenie nowej technologii oraz uzyskana raptem kilka dni przed rozpoczęciem 2016 inwestycja funduszu Experior Venture Fund, dzięki której mogliśmy wesprzeć rozwój naszych produktów i mocniej skupić się na działaniach marketingowych i sprzedażowych. 

Tworzymy nowy produkt!

Nasze główne siły poświęciliśmy na budowanie nowego produktu, DrOmnibus Edukacja Włączająca, rozwiązania opartego o najskuteczniejszą metodę terapii autyzmu na świecie, czyli Stosowaną Analizę Zachowania (ang. ABA). Edukacja Włączająca to nasz drugi produkt wspierający rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i rozwoju, dlatego odrobiliśmy naszą lekcję i mocno wsłuchaliśmy się w to, czego chcą nasi użytkownicy. Dużo czasu spędziliśmy, by maksymalnie zaimplementować do niego skuteczną metodologię, a przy tym nie zapominać o dzieciach i ich potrzebach, motywacji i tym, by po prostu sprawiać im naszymi grami radość.

Klucz do sukcesu - zespół

Nie od dziś wiadomo, że kluczem do sukcesu są odpowiedni ludzie na odpowiednich miejscach. W DrOmnibusie mamy prawdziwe szczęście do wspaniałych i kreatywnych ludzi oraz kompetentnych specjalistów w swoich dziedzinach. W tym roku powiększyliśmy zespół dwukrotnie - zarówno o specjalistów merytorycznych, jak i kluczowe osoby ze sprzedaży i marketingu! Mnóstwo nowych pomysłów natychmiast zostało przekutych w plany strategiczne i działania. Nikt z nas się nie nudził! Kolejne dołączające do zespołu osoby wnosiły świeżość oraz nowe umiejętności. U progu nowego roku możemy powiedzieć, że działamy już wszyscy jak jeden sprawny organizm!

Rynek w Polsce

Odbyliśmy dużą trasę konferencyjną wraz z partnerem Moje Bambino po największych miastach w całej Polsce. Daliśmy się poznać podczas piętnastu konferencji, naszych wykładów wysłuchało ponad 2400 osób we wszystkich polskich województwach. Pozyskaliśmy kluczowych dystrybutorów w Polsce, dzięki którym otworzyliśmy kanał sprzedażowy, który zarobił na siebie zyskiem. Pozyskaliśmy nowych partnerów i zwiększyliśmy przychody 5-cio krotnie w porównaniu do ubiegłego roku, z czego w ostatnim kwartale po wypuszczeniu nowego produktu i usystematyzowaniu działań sprzedażowych (skupieniu się na najbardziej sprawdzonych ścieżkach) uzyskaliśmy wyższe przychody niż w całym ubiegłym roku. 

Na zdjęciu (od lewej): Katarzyna Chrabąszcz (COO), Michał Ryś (CFO) i Bogumiła Matuszewska (CEO)

Rynki zagraniczne

Wzięliśmy udział w The Autism Show, jednym z największych wydarzeń w Wielkiej Brytanii poświęconych terapii autyzmu. Co roku przyciąga ono kilka tysięcy terapeutów, nauczycieli i rodziców. Areną wydarzenia było ExCel, największe centrum wystawienniczo-konferencyjne w stolicy Wielkiej Brytanii. Nawiązaliśmy współpracę z ABA Tutorship, skupiającym terapeutów behawioralnych pracujących metodą ABA oraz NASEN - największą, narodową organizacją w Wielkiej Brytanii skupiającą środowisko profesjonalistów działających w obszarze edukacji specjalnej. NASEN nie tylko przetestowało nasz nowy produkt z pozytywnym skutkiem - ale od nowego roku będzie oferować go swoim członkom i sympatykom. Nasze działania sprzedażowe poszerzyliśmy również o Stany Zjednoczone, nawiązując współpracę z Different Roads, jednym z wiodących amerykańskich dystrybutorów materiałów terapeutycznych i edukacyjnych opartych na na założeniach ABA. 

Zwyciężamy!

Dotarliśmy do polskiego finału Central European Startup Awards, znaleźliśmy się na liście 10 najlepszych startupów EUROPEAN EDUCATION STARTUP OF THE YEAR Open Education Challenge, wygraliśmy trzecią edycję konkursu Burda Startup Adventure. Otrzymaliśmy przyznawaną po raz pierwszy w tym roku podczas Lifescience Open Space nagrodę specjalną dla startupów – możliwość zaprezentowania się przed Funduszami Inwestycyjnymi podczas Międzynarodowej Konferencji Finansowanie w LifeScience. Byliśmy nominowani w plebiscycie Perły mama:Du

Odpowiedzialni społecznie 

W tym roku prowadziliśmy również kampanię społeczną “Równi w różnorodności”. Dotarliśmy do 200 tys. osób zainteresowanych różnorodnością w środowisku szkolnym, zrealizowaliśmy kilkanaście projektów podczas kampanii dla rodziców, uczniów, nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach, w tym konferencje, warsztaty, seminaria, a także filmy czy akcje społeczne. Pozyskaliśmy 15-stu partnerów, którzy już zapowiadają udział w kolejnej edycji kampanii.

Plany na ten rok?

Przede wszystkim - wciąż rozwijamy nasze produkty, uważnie wsłuchując się w potrzeby naszych klientów. Planujemy wciąż poszerzać i budować rynek, a wraz z nim świadomość dotyczącą dzieci z zaburzeniami zachowania i rozwoju, promować nasze produkty w Polsce i kontynuować ekspansję na rynki zagraniczne. W tym roku przygotowujemy się również do dużych badań klinicznych produktu Edukacja Włączająca!

Przeczytałeś właśnie część podsumowania polskich startupów. Zobacz, co w 2016 roku osiągnęły inne polskie spółki technologiczne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Autor tekstu: Bogumiła Matuszewska, CEO DrOmnibus.

Komentarze (0)