Najbardziej wpływowe kobiety polskiej sceny startupowej cz. 2

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Po poprzednim artykule opisującym najbardziej wpływowe kobiety polskiej sceny startupowej otrzymaliśmy wiadomości (na facebooku, jak i na skrzynce redakcyjnej) o tym, że nie wspomnieliśmy o kilku ważnych postaciach.

Postanowiliśmy przygotować drugą część artykułu, by nie pominąć ważnych polskich startuperek.

Tak jak i w poprzedniej części, tak i w tej, zwracamy uwagę na kobiety, które swoją postawą jak i czynem dają przykład do naśladowania. Wpływowymi kobietami nazywamy również te, które udzielają się w mediach (nie tylko branżowych) i uczestniczą oraz organizują różnego rodzaju wydarzenia. Wcześniej pisaliśmy o Kamili Sidor, Anicie Kijance, Monice Synoradzkiej, Paulinie Skrzypińskiej, Klaudii Prasek, Agnieszce Skala, Agnieszce Lewandowskiej, Emilii Ostapowicz i Elizie Kruczkowskiej.

Ela Madej

“Z Nowego Jorku do Krakowa. Ela Madej partnerem w Innovation Nest” taki tytuł nosił ostatni artykuł opublikowany w naszym magazynie na temat Eli Madej. Informowaliśmy wtedy o tym, że dołączyła ona do grona dotychczasowych partnerów krakowskiego funduszu. Ówcześni partnerzy funduszu docenili wkład Madej w budowanie krakowskiej społeczności startupowej jak i jej osiągnięcia. W 2006 roku współzałożyła software house Applicake, potem współtworzyła startup Base CRM, z którego korzystają obecnie tysiące firm z całego świata, a amerykańscy inwestorzy wsparli go kwotą ponad 22 mln dolarów. Ela Madej współorganizowała też Europejską Konferencje Ruby on Rails Railsberr oraz społeczność startupową Hive53. Oprócz wymienionej działalności doradzała i doradza wielu startupom.

Agnieszka Oleszczuk-Widawska

Na zdjęciu: Agnieszka Oleszczuk-Widawska | fot. szlachtastartupuje.pl

Współtwórca Evenea.pl – systemu rejestracji uczestników i sprzedaży biletów online na wydarzenia. Odpowiedzialna za sprzedaż i PR. Od września 2012 roku Oleszczuk-Widawska jest też Dyrektorem Founder Institute Warsaw, czyli lokalnej edycji największego na świecie programu edukacyjnego dla przyszłych przedsiębiorców technologicznych. Jedna z najbardziej wpływowych kobiet polskiej sceny startupowej jest również współogranizatorką spotkań branży IT LubCamp. Udziela się również na polu akademickim jako wykładowca event marketingu i marketingu internetowego w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie. W jej biografii znajdziemy też stanowisko trenera umiejętności miękkich z kilkuletnim doświadczeniem.

Agnieszka Meller

Na zdjęciu: Agnieszka Meller

Redaktor naczelna magazynu E-profit, który opisywał polską branżę startupową. Magazyn online już nie działa, w archiwum możemy znaleźć jednak jego archiwalne numery. Od 2011 roku pracuje w gdańskim inkubatorze przedsiębiorczości. Odpowiadała m.in. za organizacje i prowadzenie wielu wydarzeń startupowych w Gdańsku, m.in. za Startup Zone oraz Creative Morning networking meetings. Teraz, już na sto procent, zaangażowała się w promowanie przedsiębiorczości wśród młodych osób. Pełni funkcję “infoShare Startup Zone Manager”, czyli jest odpowiedzialna za koncept, organizację i koordynację wydarzeń spod szyldu Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Ola Sitarska

Na zdjęciu: Ola Sitarska | źródło zdjęcia: spidersweb.pl

O tej pani na pewno słyszał/czytał każdy, kto interesuje się branżą startupową. Najwięcej popularności przyniosła jej historia pracy nad startupem MyGuidie. Pierwsze linie kodu tego projektu powstały podczas Startup Weekendu w Warszawie. Platforma pozwalała na oferowanie i szukanie ciekawych rzeczy do zrobienia w miejscach, które odwiedzamy. Po roku działalności, wygranych konkursach i udziale w wielu wydarzeniach, 22 kwietnia 2012 roku projekt został zamknięty. Ola Sitarska udzielała się również na rodzimej scenie startupowej. Organizowała HACKWAW, DjangoCon Europe i Warsaw Startup Weekend, teraz jest współorganizatorką Makerlandu. Jest też współtwórczynią Issue Stand, który pomaga wydawnictwom publikować magazyny. W 2012 roku Ola Sitarska została wybrana jedną z “Top 100 Women in Tech in Europe on TechCrunch”.

Ola Lazar

Na zdjęciu: Ola Lazar | fot. tomekpikula.com

W wieku ponad trzydziestu lat, podczas jednego z sympozjum, wypisała na kartce najbardziej szalone pomysły na życie i jednym z nich był serwis Gastronauci.pl. Pomysł postanowiła zrealizować. Mimo braku technologicznego doświadczenia w tego typu przedsięwzięciach, zainwestowała w nie oszczędności życia (10 tysięcy złotych) i wystartowała z serwisem, gdzie znajdziemy opinie o restauracjach i pubach w całej Polsce. W 2011 roku widniało na nim ponad 50 tysięcy recenzji, które czytało blisko 400 tysięcy osób. Po trzech latach rozwijania go, sprzedała portal indyjskiemu potentatowi w branży – Zomato. Nadal pracuje nad startupem stworzonym w tzw. międzyczasie – Stoliczku.pl. Choć nie organizuje i nie uczesniczy w wielu wydarzeniach startupowych, jej postawa w biznesie budzi podziw.

Zdjęcie główne artykułu kaboompics.com