... ... ...

Rekordowa transakcja na parkiecie NewConnect. Cloud Technologies kupuje międzynarodową agencję nowych technologii za 320 mln zł

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

20-12-2016

Informacja prasowa
Cloud Technologies robi kolejny krok w kierunku podbicia zagranicznych rynków. W tym celu notowana na NewConnect spółka przejmuje działającą w 36 krajach agencję nowych technologii. Transakcja ma ułatwić polskiej spółce m.in. sprzedaż opracowanego przez firmę UnBlocka.

To pierwsze na świecie rozwiązanie umożliwiające wydawcom oraz reklamodawcom wyświetlanie reklam online, mimo zainstalowanych w przeglądarkach adblockerów.

Rekordowa transakcja

Cloud Technologies to jedna z najszybciej rozwijających się firm z branży nowych technologii, specjalizująca się w Big Data marketingu. W ciągu ostatnich trzech lat kurs jej akcji wzrósł z niecałych 2 zł do ponad 100 zł i mimo zawirowań na warszawskiej giełdzie – jest wyjątkowo stabilny. Choć przychody systematycznie rosną z kwartału na kwartał, to zarząd spółki wciąż dąży do zwiększenia skali biznesu.

Rada Nadzorcza Cloud Technologies podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie 100% akcji międzynarodowej agencji nowych technologii Imagine The Future, należącej do funduszu inwestycyjnego PERPETUM 10, który inwestuje w spółki technologiczne m.in w RTB House. Ma ona przyspieszyć rozwój spółki i ułatwić jej ekspansję za granicą.

Imagine The Future to agencja świadcząca usługi w zakresie marketingu efektywnościowego, wykorzystująca w swoich kampaniach wiele kanałów komunikacji on-line. Działa na 36 rynkach na całym świecie, blisko 95% kampanii reklamowych realizuje poza Polską, pracuje dla niej obecnie około 80 osób.

Imagine The Future ma na swoim koncie ponad 45 tys. zrealizowanych kampanii reklamowych. Według prognoz, w 2016 roku jej przychody ze sprzedaży mają sięgnąć ponad 90 mln zł, a EBITDA wynieść ponad 20 mln zł. Natomiast w 2017 r. ma osiągnąć 110 mln zł przychodów ze sprzedaży i 40 mln zł zysku netto, w 2018 r. powinno być to odpowiednio 130 mln zł oraz 50 mln zł. To tłumaczy wysoką wartość transakcji, która wynosi 320 mln zł.

Cloud Technologies planuje sfinansować ją częściowo ze środków własnych – przewiduje na to nie mniej niż 20 mln zł, nie więcej niż 80 mln zł zostanie sfinansowanych przy pomocy kredytu lub emisji obligacji. Pozostała część ma zostać pokryta poprzez emisję 2.200.000 akcji po cenie emisyjnej 100 zł, skierowanej wyłącznie do właściciela przejmowanej spółki. Struktura planowanej transakcji przewiduje zabezpieczenie interesów Spółki na wypadek nieosiągnięcia celów biznesowych.

Cloud Technologies liczy na zagranicę

Po co Cloud Technologies, firmie dostarczającej dane o zainteresowaniach internautów, agencja nowych technologii? Rynek reklamy on-line rośnie bardzo dynamicznie. Dobrze pokazują to choćby wyniki Imagine The Future. W 2014 r. agencja realizowała średnio 488 kampanii reklamowych miesięcznie, w bieżącym już ponad 4-krotnie więcej.

Według danych IAB Polska/PwC AdEx, wartość polskiego rynku reklamy on-line wyniosła w ubiegłym roku 3,2 mld zł. W tym roku ma sięgnąć już co najmniej 3,6 mld zł. To już niemal tyle, ile wynosi wartość rynku reklamy telewizyjnej. Za granicą te liczby robią jeszcze większe wrażenie, a Cloud Technologies ma rozwiązania, które mają szansę dobrze się tam sprzedać. Spółka jest operatorem największej hurtowni danych w Europie, gromadzącej informacje o zainteresowaniach internautów, jest także twórcą UnBlocka, systemu emisji reklamy internetowej, który pozwala na wyświetlanie reklam mimo stosowania przez internautów adblockerów, czyli wtyczek do przeglądarek internetowych, blokujących reklamy on-line. Dzięki przejęciu Imagine The Future spółka istotnie rozszerzy sieć sprzedaży swoich rozwiązań.

– Transakcja w dużym stopniu ułatwi nam dostęp do zagranicznych rynków i umożliwi poszerzenie kanałów dystrybucji naszych produktów i usług bez konieczności budowania struktur na miejscu od podstaw – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies – Przejęcie agencji da nam możliwość wdrażania naszych rozwiązań u kilkuset międzynarodowych partnerów Imagine The Future. To z jednej strony UnBlock, na którego sprzedaż bardzo liczymy za granicą, z drugiej dane o zainteresowaniach internautów w sieci, które są paliwem dla rynku reklamy. Warto również zwrócić uwagę na to, że cena danych o zainteresowaniach internautów w Europie Zachodniej jest o wiele wyższa niż np. w Polsce – dodaje Piotr Prajsnar.

Ponad trzykrotny wzrost przychodów

Cloud Technologies bierze na celownik rynki, na których najczęściej blokuje się reklamy. A tam właśnie sprzedaje kampanie reklamowe Imagine The Future. Mowa m.in. o rynku szwedzkim czy francuskim, gdzie blokowanych jest około 30% treści reklamowych. Ale nie tylko.

– Właściwie w całej Europie Zachodniej zjawisko blokowania reklam jest powszechne i widzimy tam duży potencjał sprzedaży naszego rozwiązania. Jest tam również duże zapotrzebowanie na dane na temat zainteresowań internautów, a nikt w Europie nie gromadzi i nie analizuje ich więcej niż my – mówi Piotr Prajsnar, którego firma przetwarza już blisko 4 mld profili internautów i jest największą hurtownią Big Data na Starym Kontynencie.

To nie jedyne korzyści jakie zarząd spółki dostrzega we włączeniu agencji w struktury grupy kapitałowej Cloud Technologies. Transakcja pozwoli spółce poszerzyć zakres kompetencji i jakość świadczonych usług.

– Jesteśmy przede wszystkim dostawcą technologii oraz danych. W wyniku transakcji będziemy w stanie zaoferować bardziej kompleksowe usługi oraz szersze wsparcie dla naszych klientów na rynku reklamy internetowej – przekonuje Piotr Prajsnar.

Po przejęciu grupa kapitałowa Cloud Technologies stanie się jednym z największych podmiotów z branży marketingu internetowego, notowanych na parkietach Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W ocenie zarządu spółki transakcja pozwoli nie tylko rozszerzyć zakres usług, ale także zwiększyć poziom marży w podstawowym obszarze działalności.

W ciągu 3 kwartałów tego roku Cloud Technologies wypracowała 32,42 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 12,95 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost odpowiednio o 39,92% i 22,98% w ujęciu rocznym.

fot. pexels.com

Komentarze (0)