– Jakdojade.pl pozwoli nam umocnić pozycję wiodącego wydawcy aplikacji na urządzenia mobilne w Polsce – komentuje Jovan Protic, COO Grupy Onet-RAS Polska w rozmowie z Business Insider Polska. Kwota transakcji nie jest znana, wiemy tylko, że założyciele nadal posiadają 30% udziałów.

Na zdjęciu: Bartosz Burek, CEO JakDojadę | fot. kadr z youtube.com

Obecność na wyświetlaczu smartfonu każdego Polaka

City-Nav, poznańska spółka odpowiedzialna za serwis jakdojade.pl, sprzedała właśnie 69 procent udziałów. Nabywcą została Grupa Onet-RAS Polska. Założyciele serwisu, Artur Szychta, Mikołaj Grajek i Bartosz Burek, nadal pozostaną członkami zarządu i zachowają pakiet 30% udziałów w spółce. Jak informuje Business Insider Polska: "strony nie ujawniają wysokości transakcji".

– Jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia naszego celu, jakim jest obecność na wyświetlaczu każdego smartfonu w kraju. Dodanie aplikacji jakdojade.pl do naszego portfolio produktów mobilnych zapewni atrakcyjne możliwości naszym klientom reklamowym i pozwoli nam zdobyć pozycję preferowanego partnera w dziedzinie mobilnych kampanii reklamowych o dużej sile oddziaływania – dodaje Jovan Protic, COO Grupy Onet-RAS Polska.

Egzamin zdany na piątkę

Na pomysł tej aplikacji do przeglądania rozkładu jazdy komunikacji miejskiej, wpadła trójka studentów Politechniki Poznańskiej. W 2006 roku Artur Szychta i Mikołaj Grajek pisali pracę dyplomową, na potrzeby której stworzyli aplikację pokazującą rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Poznaniu. Egzamin zdali na piątkę, a projekt chcieli realizować dalej.

Jednym z pierwszych inwestorów, którzy wsparli merytorycznie i finansowo dwójkę absolwentów Politechniki Poznańskiej, był jeden z profesorów uczelni i Andrzej Jaszkiewicz, inwestor NaviExpert. Po zaprogramowaniu aplikacji, do zespołu dołączył Bartosz Burek, który objął stanowisko CEO. Aplikacja, która umożliwiała pokazanie trasy dojazdu z punktu A do punktu B zdobyła zainteresowanie mieszkańców Poznania.

3 miliony użytkowników miesięcznie

Program na początku miał służyć właśnie studentom wracającym z imprez, ale zastosowanie JakDojade okazało się szersze. Już w 2014 roku z aplikacji i strony www korzystało trzy miliony użytkowników miesięcznie. W rozwoju pomogła też pozyskana dotacji z funduszy unijnych, ale przede wszystkich wytrwałość zespołu w dążeniu do celu. Teraz JakDojadę razem z Onetem będzie szukać kolejnych ścieżek rozwoju poznańskiej spółki.

– Udało się, jesteśmy mega zadowoleni. Dzięki pozyskaniu takiego partnera wypłyniemy na szerokie wody i będziemy mogli zaoferować naszym użytkownikom jeszcze lepsze usługi, które na pewno dostarczymy szybciej mając takie wsparcie – powiedział nam Bartek Burek, CEO JakDojadę.

Komentarze (0)