... ... ...

Tylko pozyskało 12 mln złotych. Polskie meble trafią do klientów w Europie

Dodane

09-03-2017

Adam Sawicki
Wystarczy zdjęcie pokoju, żeby aplikacja dopasowała rozmiar i kształt regału, który ma stanąć pod ścianą. Tak w skrócie działa Tylko.com. Jego zespół pozyskał właśnie 12 milionów złotych.

fot. materiały prasowe 

Klienci i rynki 

– Nasza firma planuje przeznaczyć pozyskany kapitał na dalszy rozwój portfolio produktowego, jak również na skalowanie działań marketingowych w celu pozyskania nowych klientów – mówią założyciele Tylko.com. Do tej pory z usług polskiej spółki skorzystało ponad 3 tys. klientów z kilku rynków europejskich. Chodzi głównie o Wielką Brytanię i kraje niemieckojęzyczne. Firma odnotowała także kilka zamówień z Japonii, Australii i Stanów Zjednoczonych. 

Według przedsiębiorców to Wielka Brytania jest najważniejszym rynkiem e-commerce w Europie i drugim na świecie zaraz po Stanach Zjednoczonych. Równie istotne są także kraje niemieckojęzyczne, ponieważ skupiają dużą populację, która oczekuje efektywnych rozwiązań technologicznych i najwyższej jakości produktów. Wspominają również o podboju Francji i krajów Beneluksu. 

Ekspansja 

– Zamierzamy dalej zdobywać kolejne rynki europejskie naszą innowacyjną technologią i wysoko jakościowymi meblami, które można nabyć w łatwy i przyjemny sposób, bez potrzeby wychodzenia z domu – mówią. Dodają, że ich zespół projektantów ciągle udoskonala oferowane produkty i przy tym procesie bierze pod uwagę sugestie i komentarze nabywców i użytkowników. 

Przedsiębiorcy nie obawiają się konkurencji, bo ich zdaniem sektor meblarki w Europie jest jeszcze nieustrukturyzowany, a do tego wielu dostawców nie posiada know-how, jakie posiada Tylko.com. Wspominają także o unikalności rozwiązania, która polega głównie na technologii projektowania parametrycznego oraz na aplikacji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. 

Pomysł 

Pomysł na stworzenie Tylko.com wziął się z obserwacji. Założyciele tłumaczą, że dla wielu ludzi kupno mebli jest koszmarem. Przede wszystkim dlatego, że wymaga poruszania się po zatłoczonych sklepach i próbach odnalezienia idealnych mebli wśród standardowych produktów. Do tego nowy nabytek trzeba przewieźć albo zapłacić za jego transport, no i zmontować – co zwykle jest żmudne. 

– Teraz, w zaciszu własnych domów, nasi klienci mogą zobaczyć wizualizację swojej półki w smartfonie lub na tablecie jeszcze przed finalnym zakupem – mówią. Zamknięta właśnie runda finansowanie nie jest pierwszą, którą zespół Tylko.com ma na koncie. We wrześniu 2015 roku spółka pozyskała blisko 2 miliony dolarów.

Komentarze (0)