Synerise zainwestuje ponad 20 mln złotych w rozwój sztucznej inteligencji oraz autonomicznego marketingu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture.

Synerise to spółka zajmująca się tworzeniem innowacji w marketingu i sprzedaży, dostarczając klientom rozwiązań poprawiających ich wyniki finansowe.

Platforma rywalizuje globalnie z największymi graczami na rynku MarTech w segmencie Enterprise oraz przygotowuje się do zaadresowania swojego produktu również do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka w ostatnim czasie znajduje się w fazie tzw. Catastrophic Growth, konsekwencją czego były liczne propozycje inwestycyjne z czołowych światowych funduszy.

– Na europejskim rynku nie było drugiej firmy z tak wyjątkowym zespołem, dopracowanym produktem, przemyślaną strategią i potencjałem na rozwój. Cieszę się, że dołączyłem do tego zespołu – mówi Paweł Chodaczek, współtwórca sukcesów takich firm jak Cloud Technologies czy RTB House.

Spółka wybrała najbardziej perspektywicznych partnerów, dzięki którym otrzymała dostęp do kapitału, unikalnych technologii oraz teamu ponad 150 ekspertów specjalizujących się m.in w Data Science. Synerise planuje również wzmocnić zespół, zatrudniając wybitne osoby specjalizujące się w zakresie badań nad sztuczną inteligencją oraz, na wzór anglosaski, silną kadrę, która wesprze firmę w operacjach międzynarodowych. Do spółki jako doradca oraz członek rady nadzorczej dołączy między innymi Peter Bodis, aktualnie Wiceprezes Zarządu Pioneer Pekao, drugiego co do wielkości polskiego TFI.

– Chcemy otaczać się najlepszymi ludźmi, którzy mają poczucie misji i chcą pokonywać dodatkową milę. Pragniemy również do końca pozostać firmą, dla której największe znaczenie ma technologia oraz ścisła współpraca ze środowiskiem naukowym. To jest nasze DNA i zawsze naszym marzeniem była budowa wysoko-jakościowego produktu, który nie boi się wyzwań i konkurencji, czasami nawet kosztem mikrozwycięstw. Już dziś jesteśmy spółką globalną z wielkimi ambicjami, a w niedalekiej przyszłości chcemy być liderem nowego segmentu rozwiązań w marketingu. Stawiamy na bezpieczeństwo i jakość usług. Dziękujemy wszystkim naszym klientom i partnerom za cierpliwość i otwartość na innowacje – mówi Jarosław Królewski, CEO Synerise.

Spółka od ponad roku inwestuje w rozwój nowatorskich algorytmów, w tym systemów autonomicznych. Na co dzień współpracuje z największymi domami mediowymi w Polsce i na świecie oraz międzynarodowymi korporacjami takimi jak Microsoft i Orange.

– Marzy nam się jeden, magiczny przycisk, który zmieni życie marketerów. Który pozbawi ich żmudnej pracy na ogromnej ilości danych i rutynowych czynności w pospolitym dziś modelu hand crafted rules marketing. Odróżniamy wizję od halucynacji, wiemy jak wiele czasu, pracy i wysiłku kosztuje budowanie własnych rozwiązań, chcemy unikać buzzwordów, którą są obecne niemal wszędzie, oprzeć naszą wartość na pracy u podstaw. Dziś zespół Synerise pracuje m.in nad nowoczesnym systemem rozproszonej pamięci, własnym modelem atrybucji, który zapewni nam konkurencyjność globalną. Analizujemy transakcje o łącznej wartości kilku mliliardów złotych. Skala wyzwań z którymi przyszło nam się mierzyć, tym samym technologie które tworzymy, to poziom światowy – podkreśla Jarosław Królewski.

Spółka w strategii wyklucza IPO na polskim rynku oraz kolejne wejścia inwestycyjne w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy. Synerise rozważa także akwizycję innych spółek ze swojego segmentu, przygląda się m.in. kilku startupom z Doliny Krzemowej.