Polacy z Displate pozyskali 2 mln euro. Rozwiną sprzedaż metalowych plakatów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Displate z Polski tworzy metalowe plakaty, które wiszą na ścianach klientów z całego świata. Właśnie pozyskali od Czechów z Credo Ventures 2 miliony euro na dalszy rozwój.

Na zdjęciu: plakat przedstawiający Jedenastkę z serialu Stranger Things | fot. Facebook/Displate

Wyniki

Po czterech latach działalności Displate sprzedaje metalowe plakaty między innymi z wizerunkiem bohaterów filmowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii, generując przy tym roczne obroty na poziomie 10 milionów dolarów. – Jesteśmy zespołem młodych i energicznych ludzi, dla których sztuka i projektowanie od zawsze były wielką pasją. Chcemy się nią dzielić ze wszechświatem, inspirując innych – piszą przedsiębiorcy.

https://vimeo.com/192117312

To właśnie zaangażowanie i dobre wyniki przekonały Czechów z funduszu Credo Ventures do zainwestowania 2 milionów euro w polską firmę. Okazuje się bowiem, że platforma zrzesza 3 740 artystów z 74 krajów, którzy dotychczas zrealizowali ponad 83 tysiące projektów. Oprócz tego twórcy Displate wspierają środowisko i chwalą się, że dzięki każdemu sprzedanemu plakatowi, sadzą drzewo – posadzili ich już ponad 3 miliony. 

Początki

Nie wiemy dokładnie na co spółka przeznaczy pozyskany kapitał w tej rundzie finansowania, ale mowa jest o rozwoju działalności i przygotowaniu niestandardowych rozwiązań dla klientów. Można jednak spodziewać się, że zespół stojący za firmą będzie dążyć do zwiększenia sprzedaży metalowych plakatów, które tworzy od 2013 roku.

Historia jej powstania nie różni się specjalnie niczym od początków innych startupów. – Projekt powstał za sprawą trzech przyjaciół, którzy regularnie spotykali się i rozmyślali nad stworzeniem czegoś dużego. Edward zaprojektował produkt, ja stworzyłem platformę i opracowałem strategię, a Jacek wiedział jak skalować organizację – mówi w rozmowie z TechCrunch współtwórca Displate Karol Banaszkiewicz.

Credo Ventures

Firma badawcza CB Insights przeanalizowała aktywność funduszy venture capital w Europie na przestrzeni lat 2012-2017. Oprócz liczby transakcji i ich wartości, wzięła pod uwagę także, gdzie dany fundusz jest zarejestrowany. Wśród 27 funduszy wymienionych w badaniu, znajduje się czeski Credo Ventures, który właśnie zainwestował 2 miliony euro w Displate. Nie jest to jednak jego pierwsza inwestycja w startup z Polski, bo na swoim koncie ma jeszcze przynajmniej dwie takie transakcje: w Kontak.io i Explain Everything