Home.pl sprzedane United Internet, niemieckiej firmie hostingowej za 640 milionów złotych. Kwota transakcji przewyższyła nawet oczekiwania właścicieli spółki, której wartość szacowano na 500 mln złotych.

United Interent przejmuje Home.pl za 150 mln euro

Polska spółka Home.pl jest liderem usług hostingowych na rodzimym rynku. Obsługuje ponad milion zarejestrowanych domen i 150 tysięcy serwerów, blisko 8 tysięcy sklepów internetowych i posiada około 1,5 mln użytkowników. Spółka dotychczas należąca do funduszu inwestycyjnego Value4Capital, została przejęta przez niemiecką firmę United Internet za około 150 mln euro, czyli blisko 640 mln złotych.

Na zdjęciu Marcin Kuśmierz, CEO Home.pl | fot. materiały prasowe

Jak podaje serwis Puls Biznesu, sprzedaż Home.pl za wyżej wymienioną cenę przynosi spółce rekordowe zyski z inwestycji. Ponadto jest ogromnym sukcesem dla polskich przedsiębiorców, ponieważ pierwsze wyceny niemieckich inwestorów oscylowały w granicach 300 milionów złotych. Przy czym warto zaznaczyć, że Polacy oczekiwali zapłaty za udziały w spółce w wysokości minimum 500 milionów złotych.

Wartość spółki skoczyła o 400 mln złotych w ciągu 3 lat

Dlaczego więc kwota sprzedaży przewyższyła nawet oczekiwania zarządu spółki? Co przekonało inwestorów do kupienia polskiej spółki? - Home.pl jest jedną z najbardziej rentownych firm na świecie w branży hostingowej. Poza silną marką i pozycją rynkową w Polsce, nowy inwestor kupuje również know-how możliwy do wykorzystania na innych rynkach - wyjaśnia Marcin Kuśmierz, prezes Home.pl.

Warto dodać również, że United Internet, który dominuje na rynku usług hostingowych w Niemczech zdecydował się na zakup polskiej spółki za dużo wyższą kwotę w wyniku intensywnie trwających negocjacji i chęci zajęcia pozycji lidera na naszym rynku. Dotychczas do Home.pl należało 40 procent polskiego rynku domen i 60 procent polskiego rynku hostingowego. Roczne przychody spółki szacowały się w wysokości około 100 milionów. Teraz to wszystko będzie należało do United Internet.

Po zawartej transakcji z punktu widzenia użytkowników nić nie powinno się zmienić. A na dodatek zostanie poprawiona jakość świadczonych usług. - Chcemy rozwijać ofertę usług w chmurze dla segmentu MŚP głównie w obszarze „online productivity” to znaczy sfer umożliwiających małym firmom poprawę ich efektywności operacyjnej oraz zwiększenie sprzedaży - oświadcza CEO Home.pl.

Sprzedaż Home.pl planowano wcześniej

Już w marcu tego roku było wiadomo, że Value4Capital (spółka odpowiedzialna za Home.pl) będzie przymierzał się do sprzedaży spółki. Piotr Misztal, partner V4C mówił wówczas, że zwykle inwestycja funduszu trwa pięć lat, natomiast cele biznesowe związane z Home.pl udało się osiągnąć w szybszym tempie niż zakładano, czyli po upływie zaledwie trzech lat od inwestycji. Przed podjęciem współpracy Home.pl z Value4Capital, wartość firmy hostingowej szacowano na ok. 200 mln złotych, a dziś jak widać kwota ta wzrosła o 400 mln złotych.

Home.pl pojawiło się na rynku pod koniec lat 90-tych. Założyli ją wówczas trzej koledzy, Stefan Jurczyk, Piotr Kapcio i Krystian Stypuła. Szczecińska spółka oferowała wtedy platformę serwerową i oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych. W krótkim czasie firma zdominował polski rynek hostingowy i już w 2006 roku za jej pośrednictwem internauci założyli sto tysięcy domen.

Komentarze (0)