Adidas wydał 240 milionów dolarów, żeby nabyć Runtastic, producenta aplikacji mobilnych dedykowanych sportowcom. Po przejęciu młodej firmy przez bawarski koncern spółka nadal będzie działać, jako osobna marka. “Najlepsze jeszcze przed Runtastickiem” - zapowiada CEO startupu.

240 milionów dolarów za 70 milionów użytkowników

Urządzenia wearable dedykowane sportowcom i aplikacje mobilne monitorujące postępy w treningach, zyskują coraz bardziej na popularności. Wśród liderów działających na rynku zdrowia i fitness znajdują się takie marki jak FitBit i Endomondo. Teraz o miejsce na podium powalczy również Adidas, niemiecki gigant znany przede wszystkim z produkcji obuwia i odzieży sportowej sygnowanej trzema paskami.

Koncern z Bawarii kupił liczącego się na rynku gracza. Mowa o Runtastic, austriackim startupie, produkującym aplikacje mobilne, dzięki którym użytkownicy mogą śledzić i poprawiać parametry treningów. Najbardziej popularną aplikacją od Runtastica jest ta, dedykowana biegaczom. Korzysta z niej obecnie 70 milionów sportowców. Ponadto młoda firma prowadzi serwis internetowy, na którym publikuje artykuły dotyczące zdrowego trybu życia oraz sprzedaje opaski Orbit, służące do monitorowania aktywności fizycznej. Nic więc dziwnego, że niemiecka firma zainteresował się Runtastickiem.

Najlepsze jeszcze przed nami, mówi CEO Runtastic

Po przejęciu austriackiej spółki przez Adidasa nadal będzie ona działać, jako osobna marka, a więc z punktu widzenia użytkowników niewiele powinno ulec zmianie, poinformował Florian Gschwandtner, CEO Runtastic, w oficjalnym komunikacie. - Runtastic nadal pozostanie osobnym podmiotem (w ramach Grupy Adidas) z siedzibami w Linz, Wiedniu i San Francisco. Będziemy nadal dostarczać optymalizacje, unikalne treści, a do końca roku pojawi się nowa aplikacja - czytamy w informacji prasowej.

Środki finansowe zdobyte podczas zawartej transakcji najprawdopodobniej zostaną wykorzystane na rozwój nowych aplikacji mobilnych oferowanych przez Runtastic. Prezes spółki wyrażając zadowolenie z faktu dołączenia do Grupy Adidas dodał również, że wierzy, że wspólnie z niemieckim koncernem zbudują unikalną gamę produktów. - Mogę obiecać, że najlepsze jest jeszcze przed nami - dodał Florian Gschwandtner.

Adidas nie jest pierwszy. Under Armour kupił Endomondo

Adidas to nie jedyna korporacja produkująca obuwie i odzież sportową, która zdecydowała się zainwestować w rynek urządzeń wearable i aplikacji mobilnych dedykowanych sportowcom. Under Armour, konkurent bawarskiego giganta, wcześniej kupił Endomondo za 85 milionów dolarów i MyFitnessPal za 475 milionów dolarów. Zdaje się, że wyścig o miejsce na podium dopiero się rozpoczął. Kto zdobędzie złoto?

Komentarze (0)