DaftCode, polski holding tworzący produkty cyfrowe, zakupił El Passion - firmę specjalizującą się w produkcji oprogramowania dla klientów zagranicznych, przy wycenie spółki na poziomie kilku milionów złotych. Dokładna kwota transakcji nie została ujawniona.

W połowie sierpnia 2015 roku, DaftCode stał się większościowym udziałowcem spółki informatycznej El Passion. DaftCode działający w oparciu o model biznesowy typu venture building, dotychczas realizował głównie własne przedsięwzięcia B2B oparte o big data oraz machine learning, jak również projekty startup’owe. Przejęcie pozwoli firmie wzmocnić zepół technologiczny i rozszerzyć portfolio o usługi wytwarzania dedykowanego oprogramowania. El Passion będzie dalej działać pod własną marką, budując swoją pozycję na rynku ze wsparciem nowego właściciela.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

fot. pixabay.com

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z nabycia tak obiecującej spółki. El Passion ma świetny zespół specjalistów, nie tylko w zakresie technologii, ale również tworzenia designu. Firma prowadzi ciekawe projekty i dobrze prosperuje. Inwestycja ta doskonale wpisuje się w długofalową strategię DaftCode. Uzupełniamy w ten sposób naszą ofertę skierowaną do klientów globalnych - powiedział Jędrzej Szcześniak, COO w DaftCode.

- Współpraca z DaftCode otwiera nam nowe możliwości rozwoju. Obie firmy pasują do siebie pod względem kultury pracy oraz bazy technologicznej. Będziemy mogli wymieniać się know-how i doświadczeniem. Dzięki wsparciu inwestora możemy powiększyć zespół,  a przez to również zdobywać nowych klientów i podejmować się większych projektów - mówi Kamil Starski, CEO El Passion.

Przy transakcji doradzała firma KPMG, która przeprowadziła due diligence, a także Kancelaria Prawna Gessel oraz Kancelaria Radców Prawnych Maruta.

W portfolio DaftCode wchodzą zaawansowane rozwiązania dla agencji reklamowych oraz systemów płatności. Wśród startupów widnieją obiecujące pozycje jak aplikacja do obsługi hal targowych Adfairs czy platforma RTB - RightFlow. Z kolei do grona klientów El Passion można zaliczyć m.in. The Mobility House, Yeti Data, Cobalt czy Znany Lekarz.

Komentarze (0)