TVN Ventures inwestuje w Everytap. Nowopowstały fundusz należący do Grupy TVN przejmuje 40 procent udziałów, które dotychczas należały do Black Pearl VC. Nowy inwestor wesprze działania marketingowe trójmiejskiego startupu.

Nowopowstały fundusz inwestuje w beacony i programy lojalnościowe

Na początku lutego tego roku, Grupa ITI uruchomiła fundusz inwestycyjny TVN Ventures. Wówczas zarządzający nim Christian Anting, poinformował, że nowopowstały fundusz będzie wspierał głównie innowacyjne spółki, w przypadku których sukces w dużej mierze zależy od marketingu i brandingu. Od tego czasu minęło około siedem miesięcy, a polska grupa medialna sfinalizował właśnie swoją pierwszą transakcję. Zainwestowała w trójmiejski startup - Everytap.

Na zdjęciu: Christian Anting, członek zarządu TVN | fot. materiały prasowe 

Fundusz nabył czterdzieści procent udziałów w spółce. Projekt rozwijany od 2013 roku przez trójmiejskich przedsiębiorców umożliwia klientom lokali gastronomicznych zdobywanie punktów lojalnościowych, we wszystkich tych restauracjach, w których zamieszczono beacony. Sposób ich pozyskania jest wygodny, bo wystarczy, że osoby zamawiające potrawy zbliżą smartfona do beacona, aby zdobyć punkty wymienne na nagrody. System opracowany przez Macieja Piwko z Everytap jest na razie dostępny w stu trójmiejskich lokalach, a z usługi korzysta obecnie 10 tysięcy użytkowników.

40 procent udziałów w zamian za wsparcie medialne

Teraz, gdy czterdzieści procent udziałów w Everytap należy do TVN Ventures liczba ta powinna wzrosnąć. Christian Anting co prawda nie zdradza kwoty transakcji, ale wyjaśnia dlaczego zdecydował się pomóc zespołowi Everytap rozwinąć projekt. - Mobilna technologia marketingowa i reklamowa to kluczowy element naszej strategii cyfrowej. Everytap łączy w sobie przekonujący model biznesowy, doskonałą realizację i znakomity zespół menedżerów. Dzięki TVN spółka będzie w stanie przyspieszyć swój rozwój w całej Polsce - czytamy w informacji prasowej.

Przedsiębiorcy bowiem mogą liczyć na wsparcie finansowe i media for equity, czyli wsparcie medialne w zamian za udziały w firmie. Należy wobec tego się spodziewać, że nowopowstały fundusz pomoże spółce promować się mediach i wkrótce (być może) zobaczymy spot reklamowy Everytap w TV. - Uzyskane środki zostaną w całości wykorzystane na finansowanie rozwoju spółki - mówi Maciej Piwko, dyrektor zarządzający Everytap. Dodaje też, że dla firmy bardzo ważny jest pakiet medialny otrzymany od TVN, który ma ułatwić promocję aplikacji wśród użytkowników i pozwolićznacznie zwiększyć liczbę osób czerpiących z niej korzyści.

TVN Ventures nie jest pierwszym inwestorem, który zaangażował się w rozwój trójmiejskiego startupu. Wcześniej czterdzieści procent udziałów, o których mowa, należało do funduszu Black Pearls VC. W tym czasie liczba użytkowników korzystających z aplikacji wzrosła blisko o osiem tysięcy, a jej twórcy wystartowali w styczniu tego roku z pilotażowym projektem w Gwatemali. Wkrótce przekonamy się więc, czy Everytap rozwinie się równie skutecznie pod skrzydłami TVN Ventures.

Komentarze (0)