... ... ...

Innova Capital inwestuje w Grupę Netsprint

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

14-04-2016

Informacja prasowa
Innova Capital, wiodący środkowoeuropejski fundusz private equity, zainwestował w Grupę Netsprint - polskiego lidera marketingu technologicznego i big data. Nabywając część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, Innova Capital rozpoczyna kolejną inwestycję

Na zdjęciu: Magdalena Magnuszewska, Dyrektor Zarządzający w Innova Capital

– W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską. Wierzymy, że nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku online, a także odpowiednie zaangażowanie kapitałowe, wesprą zarząd Netsprinta w realizacji strategii dalszego dynamicznego wzrostu –komentuje Magdalena Magnuszewska, Dyrektor Zarządzający w Innova Capital.

– Wierzymy w potencjał technologii coraz bardziej obecnej w otaczającej nas rzeczywistości. Aktualnie rynek marketingu technologicznego jest w fazie bardzo szybkiego rozwoju, a Zarząd Grupy Netsprint udowodnił, że firma jest w pełni gotowa do szerokiej ekspansji. Ciągłe innowacje produktowe, konsekwentne budowanie przychodów i sprawne wyjście na rynki zagraniczne wymagają kapitału i doświadczenia w skalowaniu firm. Dlatego też widzimy olbrzymią wartość w zaangażowaniu Innova Capital na tym etapie rozwoju Grupy Netsprint – mówi Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.

Grupa Netsprint

Grupa Netsprint koncentruje swe działania na wybranych, najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy online, w których kluczową rolę odgrywają kompetencje technologiczne, wykorzystanie big data a także właściwe zrozumienie lokalnego rynku. Siłą napędową platformy jest odpowiednie analizowanie danych gromadzonych na temat użytkowników (w samej Polsce to ponad 50 mln cookies), co w znacznym stopniu wpływa na podwyższenie efektywności oraz rentowności działań marketingowych dla portali i wydawców – strategicznych partnerów Netsprinta. Optymalne wykorzystanie danych, które proponuje grupa, oprócz zwiększania przychodów klienta, w bliskiej perspektywie otwierają spółkę na wzrost w zupełnie nowych obszarach marketingu.

W skład Grupy wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do eCommerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też mobile, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46% przychodów reklamowych. Grupa rozważa kolejne przejęcia oraz wprowadzanie nowych usług na rynek.   

Na zdjęciu: Artur Banach, Prezes Grupy Netsprint

– Utworzenie jednej grupy z LeadR znacząco zwiększa atrakcyjność naszej oferty dla reklamodawców i wydawców, ułatwia budowanie unikatowych produktów reklamowych, łączących big data z dotarciem do użytkownika we wszystkich najważniejszych kanałach marketingu internetowego. Kluczową wartością dla Grupy Netsprint jest pozostanie niezależnym graczem, który dzięki technologii, danym oraz dużej bazie klientów bezpośrednich, umożliwia współpracę lokalnych portali i grup mediowych. Te plany będziemy mogli znacznie szybciej realizować m.in. dzięki środkom finansowym oraz know-how, jakie wnosi do Grupy fundusz Innova Capital. W naturalny sposób jeszcze ważniejsze staje się dla nas przeskalowanie biznesu z lokalnego lidera na silną, rozpoznawaną w Europie markę – wyjaśnia Artur Banach, Prezes Grupy Netsprint. 

Komentarze (0)