Niemiecka metawyszukiwarka ofert turystycznych HomeToGo zadebiutowała w Polsce w czerwcu 2015 roku. Pięć miesięcy później w Stanach Zjednoczonych, a teraz planuje wkroczyć na nowe rynki. Na ten cel pozyskała 20 milionów dolarów.

Na zdjęciu: twórcy platformy HomeToGo | fot. materiały prasowe

20 mln dolarów na ekspansję

W lipcu ubiegłego roku funduszu VC DN capital oraz Acton Capital Partners zainwestowały w rozwój HomeToGo łącznie sześć milionów euro. Przy tej okazji przedstawiciele startupu z Niemiec wyjaśnili, że środki te pomogą spółce zadebiutować za oceanem. I faktycznie cztery miesiące później, w listopadzie 2015 roku, metawyszukiwarka ofert turystycznych zaczęła funkcjonować w Stanach Zjednoczonych.

Właściciele firmy nie zamierzają jednak na tym poprzestać i zgarniają na dalszy rozwój projektu 20 milionów dolarów. Udział w tej rundzie finansowania wzięli dotychczasowi inwestorzy, a także nowojorski fundusz Insight Venture Partners, w którego portfolio znajdziemy 121 podmiotów w tym gigantów takich jak: Alibaba, Delivery Hero i BlaBlaCar.

HomeToGo działa w 10 państwach

Zdaniem Patricka Andra, współzałożyciela i dyrektora generalnego HomeToGo, współpraca z powyższymi funduszami inwestycyjnymi dowodzi tego, że spółka, którą zarządza ma potencjał rozwoju. – To ważne, że znaleźliśmy partnerów, którzy chcą rozwijać HomeToGo na arenie międzynarodowej – mówi, cytowany w komunikacie prasowym. Nie wyjaśnia jednocześnie, jakie kierunki ekspansji obierze.

Póki co, jego firma działa na terenie dziesięciu państw w tym: Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Włoszech, Szwajcarii, Holandii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polski. Agreguje blisko trzy miliony ofert turystycznych, które są udostępniane przez 150 serwisów, takich jak Booking.com. Dzięki czemu, tłumaczą przedstawiciele spółki, internauci mogą zarezerwować kwatery w niższych cenach w dwustu krajach.

Komentarze (0)