Wirtualna Polska kupuje największego polskiego pośrednika noclegowego. Nocowanie.pl sprzedane za 22 mln złotych

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę nabycia 75% udziałów nocowanie.pl – krajowego lidera rynku pośrednictwa noclegowego i jednocześnie jednej z najczęściej odwiedzanych witryn turystycznych w sieci (ponad 2 mln użytkowników w szczycie sezonu turystycznego; źródło: Megapanel PBI/Gemius).

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com

Grupa WP kontynuuje tym samym inwestycje w e-commerce, istotnie wzmacniając swoją pozycję w segmencie turystycznym. W grudniu 2015 r. GWP przejęła Enovatis, największego i najszybciej rozwijającego się agenta turystycznego online, właściciela serwisu wakacje.pl.

– Po grudniowej inwestycji w wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych, gdzie polskim liderem jest, zrzeszający kilkadziesiąt tysięcy obiektów, serwis nocowanie.pl. Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding.

Nocowanie.pl to największy marketplace obiektów noclegowych na polskim rynku, działający w modelu abonamentowym. Model ten pozwala uzyskiwać znaczne i z natury stabilne przychody z systematycznie rosnącej liczby wskazanych wyżej podmiotów. Nocowanie.pl adresuje szeroki rynek obiektów, dociera m.in. do właścicieli pokoi gościnnych – najliczniejszej dziś kategorii obiektów noclegowych w Polsce, jak również do właścicieli kwater agroturystycznych, kategorii najszybciej rosnącej. Rozwija również ofertę w coraz popularniejszym segmencie apartamentów. Serwis cieszy się coraz większym zainteresowaniem użytkowników, co przekłada się na systematyczny wzrost jego zasięgu (wzrost +16,8%, szczyt sezonu turystycznego, lipiec 2014/2015; źródło: badanie Megapanel PBI/Gemius). W ciągu roku liczba kluczowych interakcji użytkowników z obiektami noclegowymi w serwisie nocowanie.pl wzrosła o 56%*.

– Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach. Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się dynamicznie aktywność użytkowników, co przekłada się na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w relacji z klientami, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów – mówi Grzegorz Czapski, Wiceprezes ds. Rozwoju Wirtualnej Polski Holding. – Ta rosnąca retencja klientów świadczy o jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów spółki.

Udział sprzedaży online w rynku hotelowym w Polsce dynamicznie się zwiększa. W 2014 r. penetracja online rynku hotelowego wyniosła 27%**, co oznacza, iż podwoiła się ona w ciągu czterech lat. Według prognoz rynkowych, w ciągu kolejnych pięciu lat wskaźnik ten powinien wzrosnąć do ok. 44%***, tj. do poziomu obecnej penetracji online na rynkach zachodnioeuropejskich takich jak Niemcy czy Wielka Brytania.

– Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi GWP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty – mówi Kamil Ruciński, Prezes Nocowanie.pl.

Po finalizacji transakcji w portfolio Grupy WP są obecne dwa komplementarne względem siebie segmenty e-commerce’u turystycznego – nocowanie.pl oraz wakacje.pl. Co istotne, zaspokajające odmienne potrzeby konsumentów: poszukujących noclegów w Polsce i wyjeżdzających na wycieczki za granicę. Ich integracja pod parasolem Grupy WP pozwoli spółce na dotarcie do szerszej grupy klientów rynku turystycznego, stwarzając także istotny potencjał osiągnięcia synergii sprzedażowych na nowo utworzonych produktach.

– Widzimy wiele korzyści płynących z dopełnienia zakupu wakacje.pl przez nocowanie.pl. Obie marki są liderami w swoich segmentach rynku w Polsce i systematycznie wzmacniają pozycję. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa zwiększa się częstotliwość wyjazdów turystycznych. Polacy coraz częściej decydują się na jeden wyjazd zagraniczny uzupełniony dodatkowo kilkoma wyjazdami krajowymi oraz krótkimi, aktywnymi city-breaks. Komplementarna oferta serwisów pozwala nam na zaadresowanie tego trendu – podsumowuje Grzegorz Czapski.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu 2016 r., Nocowanie.pl Sp. z o.o. osiągnęła przychody w kwocie 8 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł.

O poprzednich awkizycjach Wirtualnej Polski przeczytasz tutaj.