CallPage pozyskuje 2 mln zł finansowania. Inwestorami twórcy Bakallandu, Paczkomatów i WorkService

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Fundusz bValue zainwestował w krakowski startup dwa miliony złotych. To pierwsza inwestycja nowego funduszu, którego twórcami są Marian Owerko (Bakalland), Tomasz Misiak (WorkService) i Rafał Brzoska (InPost). Tego ostatniego twórcy CallPage do inwestycji przekonali… w samolocie.

Na zdjęciu (od lewej): Andrey Tkachiv, Sergey Butko i Ross Knap, współtwórcy CallPage

Podróż samolotem

Rafał Brzoska, twórca inPostu, nie nudzi się lecąc samolotem. Kilka miesięcy temu Artur Racicki z Social WiFi zrobił wszystko, by usiąść obok Brzoski w samolocie i zainteresować go swoją firmą. Podbną taktykę zastosowali twórcy CallPage. Na początku maja lecieli z Krakowa do Londynu i podczas lotu zauważyli, że pasażerem jest twórca Paczkomatow.

Ross Knap, CEO CallPage, poprosił więc pasażerów siedzących obok Rafała Brzoski o przesiadkę, by móc chwilę porozmawiać z potencjalnym inwestorem. – Podczas rozmowy opowiedzieliśmy o sukcesach CallPage. Rafał Brzoska udzielił nam kilka rad i przy okazji opowiedział o nowym funduszu bValue, który tworzył razem z innymi znanymi przedsiębiorcami – mówi nam Ross Knap.

Cel: 2 tys. klientów

Po powrocie do Polski spotkał się z Marianem Owerko i Tomaszem Misiakiem, współtwórcami funduszu bValue. Po spotkaniach nie było wątpliwości, że startup wybierze bValue, żeby czerpać ogromną wiedzę i doświadczenie od tych przedsiębiorców. – W zamian za udziały fundusz zainwestował w CallPage 2 mln zł. Fundusz inwestycyjny reprezentowała firma lawmore – czytamy w informacji prasowej.

Pieniądze mają zostać przeznaczone na zatrudnienie kolejnych osób, rozwój porduktu oraz zwiększenie sprzedaży na zagranicznych rynkach. Do końca 2016 roku z CallPage ma korzystać około 2 tys. firm z całego świata (osiągnął już połowę tego celu). – Myślę, że z takim mocnym zespołem, jaki obecnie mamy, uda nam się to osiągnąć – mówi CEO. Na pomysł stworzenia wtyczki wpadli w 2015 roku.

Pierwsze sukcesy

W kwietniu 2015 roku, Ross Knap, Andrzej Tkachiv i Sergey Butko (pomysłodawcy serwisu) pojechali na targi branżowe e-commerce do Katowic, by porozmawiać z właścicielami firm na temat swojego pomysłu. Ci byli zainteresowani produktem, dlatego młody zespół postanowił rozwijać projekt dalej. Po powrocie spotykał się w krakowskim oddziale Business Link, żeby omówić możliwości realizacji projektu.

– Po długich rozmowach do 6 rano padła decyzja o zakładaniu nowej firmy, czyli CallPage – mówi Sergey Butko, współtwórca spółki i dyrektor marketingu w CallPage. Pierwsza wersja produktu powstaje za oszczędności trójki założycieli. Po 1,5 miesiąca pracy pozyskali oni pierwszą inwestycję, czyli 180 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital i Aniołów Biznesu.

Wyniki

Dziś firma może pochwalić się kolejnym sukcesem, choć nie może zdradzić szczegółów transakcji. – Runda została podzielona na dwie transze, ponieważ wycena przy drugiej transzy zależy od tego, jakie wyniki pokaże spółka w najbliższych miesiącach – mówią twórcy startupu.

CallPage to wtyczka, która umożliwia na stronie internetowej kontakt z potencjalnym klientem w mniej niż 30 sekund. Jeśli odwiedzający stronę www jest zainteresowany ofertą i ma dodatkowe pytania, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niego oddzwania do niego szybko i wygodnie. CallPage działa m.in. na stronie znanylekarz.pl, która zrzesza 141 tys. lekarzy i pozwala umówić się z nim na wizytę.