... ... ...

Fakturownia.pl przejmuje zagranicznego konkurenta. Tym samym otwiera się na rynek brytyjski

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

19-09-2016

Informacja prasowa
Fakturownia.pl, jeden z najpopularniejszych w Polsce programów do fakturowania i zarządzania magazynami, wzmacnia swoją pozycję na rynku europejskim. Do marek spółki, po InvoiceOcean.com, InvoiceOcean.de, BitFactura.com i VosFactures.fr dołączyła kolejna­ skierowana na Wielką Brytanię Invoice4U.

Zdjęcie główne artykułu by pexels.com

Fakturownia.pl startowała na polskim rynku zaledwie 5 lat temu. Chociaż zaczynała jako mały startup, to dziś ma ugruntowaną pozycję i regularnie powiększające się grono ponad 200 tysięcy klientów. Założyciele firmy ­Marcin i Michał Stefaniak oraz Paweł Deryło ­upatrują źródeł swojego sukcesu w praktycznej znajomości potrzeb przedsiębiorców.

– Kiedy zaczynaliśmy pracować nad Fakturownią tworzyliśmy ją głównie dla siebie ­chcieliśmy po prostu ułatwić sobie prowadzenie firmy. Z czasem okazało się, że innym firmom podoba się nasze podejście do fakturowania i bardzo chętnie korzystają z naszego oprogramowania – mówi Marcin Stefaniak.

Po sukcesach na rodzimym rynku przyszedł czas na rozwój międzynarodowy. Fakturownia.pl od początku za priorytet stawiała sobie uniwersalność ­ za pomocą aplikacji można wystawiać faktury w 28 językach i wszystkich 180 walutach świata. Ekspansja na rynki zagraniczne jest naturalną konsekwencją tego podejścia. W pierwszej kolejności przedsiębiorcy postanowili wziąć się za rynek francuski.

– Nasz wspólny znajomy, który od lat mieszka we Francji, zaproponował, że pomoże nam dostosować Fakturownię do potrzeb tamtejszego rynku. Tak powstało VosFactures marka skierowana do przedsiębiorców z krajów francuskojęzycznych –­ tłumaczy Paweł Deryło, CTO spółki.

Francuska edycja Fakturowni okazała się ogromnym sukcesem, jednak jej twórcy nie spoczęli na laurach. –Apetyt rośnie w miarę jedzenia ­ dlatego postanowiliśmy wejść na inne rynki europejskie – objaśnia Michał Stefaniak. W ten sposób do wersji francuskiej dołączyły globalna marka InvoiceOcean.com, hiszpańska BitFactura, niemiecka InvoiceOcean.de i najnowszy nabytek grupy ­ brytyjska marka Invoice4U.

– Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się temu rynkowi ze względu na jego ogromny potencjał. Trudno jednak przebić się tam jako zupełnie nowy gracz, dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie istniejącej marki ­– mówi Marcin Stefaniak.

Współpraca z Invoice4U trwała już od dłuższego czasu ­ kilka lat temu zespół Fakturowni dostarczył brytyjskiej firmie rozwiązania technologicze, które Inovice4u rozwinęło i dostosowało do brytyjskiego rynku.

– Kiedy podjęliśmy decyzję, że chcemy wejść na rynek brytyjski od razu pomyśleliśmy o Invoice4u i okazało się, że istnieje możliwość jej kupna. Uważam, że nasz wkład ­ zarówno w formie doświadczenia, jak i funduszy ­ pomoże rozwijać Invoice4U dużo szybciej, niż do tej pory ­– mówi Deryło.

Komentarze (0)