Snapchat to aplikacja do komunikowania się za pomocą zdjęć i krótkich filmików, którą kiedyś chciał kupić Mark Zuckerberg kładąc na stół ofertę trzech miliardów dolarów. Założyciele startupu nie przyjęli propozycji, bo wiedzieli, że sobie poradzą. Nie wszystkim jednak podoba się ich produkt.

Na zdjęciu Ashton Kutcher | fot. wikimedia.org CC by 2.0

Design nie zachwyca

Ashton Kutcher (aktor znany m.in. z roli w filmie pt. Efekt motyla) to jeden z inwestorów funduszu A-Grade Investment. Z ramienia funduszu, którego jest współzałożycielem, inwestuje w ciekawe spółki internetowe. Na przestrzeni ostatnich lat zainwestował m.in. w Airbnb, Skype, Duolingo , Square czy Box. Przez pewien czas zastanawiał się nad inwestycją w Snapchata. Zrezygnował z propozycji dwa razy. Dlaczego?

Krótko mówiąc: nie podobał mu się design tej aplikacji do komunikowania się. Tak wynika z wywiadu udzielonego serwisowi Recode w programie Recode Decode. O Snapchacie usłyszał od swoich fanów, z którymi rozmawiał na Twitterze. Zapytał ich, jakie są teraz najbardziej popularne aplikacje warte uwagi inwestora. Odpowiedzi usłyszał dwie: Tinder i Snapchat.

Tinder czy Snapchat

– Zacząłem korzystać z aplikacji Tindera i byłem zdumiony, mówiłem sobie, że jest świetna. Te funkcje przesuwania w lewo, przesuwania w prawo wydawały się takie proste, ale genialne – mówił w rozmowie z Karą Swisher. Aktora nie zachwyciła jednak druga propozycja fanów. Snapchat nie wydawał się tak wspaniały jak Tinder. Dlatego Kutcher dwa razy zrezygnował z zainwestowania w tę młodą spółkę. 

– Przyjrzałem się Snapchatowi i znienawidziłem jego produkt. (...) Aplikacja nie była ani piękna, ani elegancka – mówił Ashton Kutcher, inwestor z funduszu A-Grade Investment. Zwrócił też uwagę na sprawę prywatności i bezpieczeństwa użytkowników. Zaznaczył, że Snapchat (w trakcie kiedy on przyglądał się tej aplikacji) nie usuwa wysyłanych zdjęć, a przechowuje je na serwerze.

Więksi zainwestowali

Prowadząca program nie zgodziła się z tym ostatnim zarzutem, ale zaznaczyła, że warto było chociaż przyjrzeć się spółce. Przypomniała gościowi, że dziś Snapchat jest wyceniany na 16 miliardów dolarów i osiąga niezłe wyniki. Jak widać, poradził sobie bez pieniędzy i wsparcia merytorycznego Ashtona Kutchera. Przypominamy też, że w Snapchata zainwestowały większe podmioty od funduszu aktora.

Do dziś 2,65 miliarda dolarów w Snapchata zainwestowali m.in.: Institutional Venture Partners (80 milionów dolarów), Alibaba (200 milionów dolarów) i Kleiner Perkins Caufield & Byers (485 milionów dolarów). Ostatnia runda została zebrana od wielu inwestorów na raz i sięgnęła 1,8 miliarda dolarów. Ciekawe jaką pulę chciał zainwestować Ashton Kutcher i czy Snapchat byłby zainteresowany jego propozycją?

-

Program Recode Decode, w którym wystąpił Ahston Kutcher jest dostępny pod tym adresem, ale i na iTunes, Google Play i Music. Warto posłuchać tej rozmowy ze znanym inwestorem.

Komentarze (0)