... ... ...

bValue.vc inwestuje w rozwój i ekspansję zagraniczną Jobsquare

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

25-10-2016

Informacja prasowa
Fundusz venture capital bValue.vc inwestuje 2,3 mln zł w Jobsquare, innowacyjną polską aplikację, która rewolucjonizuje sposób poszukiwania pracy tymczasowej. Dzięki wsparciu finansowemu i merytorycznemu ze strony bValue.vc, Jobsquare zamierza umocnić się w Polsce oraz podbić rynki zagraniczne.

Fundusz venture capital bValue.vc został założony przez znanych polskich przedsiębiorców i inwestorów z dużym doświadczeniem biznesowym, popartym sukcesami w wielu branżach. Celem funduszu jest stworzenie polskich czempionów technologicznych, którzy osiągną sukces w kraju i na rynkach zagranicznych. 

Jobsquare to nowatorskie narzędzie ułatwiające rekrutację w zawodach nie wymagających dużego doświadczenia, skierowane głównie do młodych ludzi. Misją Jobsquare jest pomoc w znalezieniu pierwszej pracy, a firmom – ułatwienie dotarcia do młodego pokolenia pracowników za pośrednictwem narzędzi, które są dla nich atrakcyjne. 

– bValue.vc inwestuje w przedsięwzięcia znajdujące się na wczesnym etapie rozwoju, wyróżniające się unikatowym pomysłem, technologią lub modelem biznesowym, ale przede wszystkim - dużym potencjałem wzrostu w Polsce i za granicą. Pomagamy młodym polskim firmom osiągnąć sukces globalny zapewniając nie tylko finansowanie, ale także silne wsparcie merytoryczne ekspertów oraz dostęp do naszych kontaktów biznesowych. Inwestycja w Jobsquare idealnie wpisuje się w naszą strategię – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue.vc.   

Smartfonowa rewolucja w szukaniu pracy

Jobsquare to innowacyjna na skalę światową aplikacja mobilna, pozwalająca szybko i łatwo znaleźć pracę lub pracownika. Skierowana jest przede wszystkich do młodych ludzi, szukających pracy tymczasowej. Jednocześnie Jobsquare to ciekawa propozycja dla pracodawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, którzy dotąd musieli polegać na czasochłonnej rekrutacji przez ogłoszenia w prasie i internecie, które często nie trafiają do grupy docelowej. 

Zasada działania Jobsquare jest prosta, nawiązuje do sprawdzonych wzorców Tindera czy Ubera, choć przenosi je na zupełnie nowy rynek. Pracownik tworzy profil, w którym może opisać swoje preferencje zawodowe, doświadczenie czy oczekiwania finansowe. Z kolei pracodawca na swoim profilu zamieszcza informacje o ofertach pracy. Pracownicy mogą następnie przeglądać w aplikacji propozycje zatrudnienia zgodne z ich preferencjami, a pracodawcy – kandydatów pasujących do oferty. Jeżeli obie strony zadeklarują podczas przeglądania chęć współpracy, aplikacja umożliwia natychmiastowy kontakt na wewnętrznym czacie. 

– Jobsquare pozwala korzystać pracownikom oraz pracodawcom z tej formy zatrudnienia w zasadzie od ręki i bez kosztów. Tym bardziej, że w Polsce działa zaledwie 5 tys. agencji pracy, a komórkę ma każdy pracodawca i student – szacuje Marcin Fiedziukiewicz, jeden z twórców aplikacji. – Chcemy, żeby Jobsquare stał się kieszonkową agencją pracy w telefonie – dodaje. 

Dotychczasowe wyniki są bardzo obiecujące i potwierdzają, że test rynkowy Jobsquare w naszym kraju zakończył się sukcesem. Aplikacja działa od marca 2016 roku, na razie wyłącznie na smartfony z systemem Android. Mimo to, spółka ma już ok. 1000 klientów - pracodawców oraz ok. 20 tysięcy profili pracowników. 

– Obecnie mamy w Polsce do czynienia wyraźnie z rynkiem pracownika. Brakuje ludzi do pracy w wielu zawodach, stąd napływ pracowników z krajów ościennych. Jednocześnie w grupie wiekowej do 25 lat bezrobocie w Polsce jest wysokie i wynosi 21%. Wejście na rynek pracy jest dla młodych problemem, a pracodawcy często nie potrafią dotrzeć do tej grupy pracowników. Jobsquare świetnie wpisuje się w typowy dla młodych sposób szybkiego i sprawnego działania poprzez aplikację, z użyciem urządzenia mobilnego, z którym młodzi ludzie właściwie się dziś nie rozstają. Wierzymy, że Jobsquare zmienia status quo na rynku pracy tymczasowej i doskonale odpowiada na jego potrzeby – przekonuje Maciej Balsewicz, prezes bValue.vc. 

Inwestycja w rozwój

Zgodnie ze strategią bValue.vc, inwestycja nie ograniczy się do zapewnienia finansowania. Równie ważne jest silne wsparcie merytoryczne i doradcze ze strony zespołu funduszu oraz dostęp do sieci kontaktów biznesowych. Warto podkreślić, że wśród przedsiębiorców i ekspertów tworzących zespół bValue.vc, znajdują się Tomasz Misiak i Tomasz Hanczarek, współtwórcy Work Service SA, lidera na rynku usług personalnych w Europe Środkowo-Wschodniej. 

Wsparcie ze strony funduszu bValue.vc pomoże Jobsquare urzeczywistnić ambitne plany, zakładające wdrożenie wersji aplikacji na system iOS oraz dalszy szybki rozwój na rynku polskim i ekspansję zagraniczną. Realizacja tych zamierzeń jest dość zaawansowana – już w styczniu 2017 roku ruszą pierwsze testy Jobsquare na rynku amerykańskim. bValue.vc zapowiada przy tym, że możliwości rozwoju Jobsquare są jeszcze większe. 

– W przyszłości Jobsquare może jeszcze bardziej uprościć proces poszukiwania pracowników, stając się dla pracodawców swego rodzaju rekrutacyjnym „one-stop-shop”, w którym za pomocą jednego kliknięcia można pozyskać pracownika, a pracodawca nie musi martwić się o żadne formalności, ponieważ zrobi to za niego Jobsquare. Wystarczy nawiązać współpracę z zewnętrznym partnerem, takim jak chociażby Work Service – mówi Maciej Balsewicz. 

Inwestycje bValue

Jobsquare jest już drugą inwestycją funduszu bValue.vc. Wcześniej, w lipcu br., fundusz zainwestował 2 mln zł w krakowski startup CallPage, oferujący system, który umożliwia na stronie internetowej kontakt z potencjalnym klientem w mniej niż 30 sekund. bValue.vc już planuje kolejne inwestycje. Docelowo, w ciągu dwóch lat fundusz zamierza zainwestować 60 milionów złotych w 20-30 obiecujących projektów, przede wszystkim z Polski, ale w części również z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. 

fot. pexels.com

Komentarze (0)