Ponad 3,5 miliona członków klubu zakupowego "Złote Wyprzedaże" na tej transkacji może zyskać jeszcze więcej. Vente-Privée zwiększy ofertę zakupową dla subksrybentów klubu. Tym samym pozwoli kupować rzeczy wyjątkowych marek w niespotykanych cenach.

Większa oferta

– Większościowy udział Vente Privee.com w kapitale ZłoteWyprzedaże.pl pozwoli naszej spółce na szybszy rozwój oraz poszerzenie oferty – mówił "Pulsowi Biznesu" Maciej Dulski, nowy prezes serwisu ZloteWyprzedaze.pl. Członkowie klubu na tej transakcji zyskają dostęp do ponad 6 tys. unikatowych światowych marek w wyjątkowych cenach.

Francuski inwestor, jak i członkowie zarządu ZW nie zapomną jednak o polskich projektantach. – Nasz model biznesowy wspiera także rozwój dystrybucji polskich marek oraz ich promocję na rynkach europejskich — mówi Maciej Dulski. Vente-Privée wsparł spółkę kwotą 2,5 mln złotych w zamian za 51% udziałów w spółce matce - Modern Commerce, która jest właścicielem Złotych Wyprzedaży. 

Cel na 2024 r.: 8 mld euro przychodu

Większościowy udziałowiec Złotych Wyprzedaży ma szerokie plany dotyczące europejskiego rynku modowego. Jacques-Antoine Granjon, założyciel i prezes Vente Privee, powiedział Pulsowi Biznesu, że decyzja inwestycji była "efektem realizacji długoterminowej strategii rozwoju firmy i nowym etapem naszej działalności na silnym europejskim rynku".

Od jakiegoś czasu Vente Privee kupuje i inwestuje w spółki zajmujące się modą na rynku europejskim, czego dowodem są ostatnie transakcje. Francuski fundusz kupił m.in. hiszpańskiego konkurenta Privalia za 500 mln euro. Dzięki dobrze obranej strategii w ubiegłym roku fundusz osiągnął wynik 2 miliardów euro przychodu. Jej celem na 2024 r. jest dobicie do kwoty 8 miliardów euro.

Historia ZłotychWyprzedaży

Historia ZłotychWyprzedaży rozpoczęła się od przypadkowego spotkania trójki znajomych w kwietniu 2010 roku. Marc Dabrowski, dziś jeden z udziałowców spółki, opowiadał członkom spotkania o sukcesie internetowych klubów sprzedażowych we Francji. Jacek Szlendak i Stéphane Heusdens nie widzą przeszkód, dlaczego taki biznes nie miałby się sprawdzić w Polsce. Postanawiają spróbować go stworzyć.

W ciągu dwóch lat baza subskrybentów klubu zakupowego rośnie do 2,3 miliona użytkowników, a w 2013 roku jest ich już trzy miliony. W ciągu roku składają oni blisko 200 tys. zamówień na ubrania i obuwie znanych marek w wyjątkowych cenach. W spółkę w przeciągu pięciu lat zainwestowano ponad 3,5 miliona złotych. Więcej na temat historii ZłotychWyprzedaży dowiecie się z tego artykułu.

Komentarze (0)