Startup ChallengeRocket.com zwyciężył drugą edycję konkursu w ramach prestiżowej konferencji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w Łodzi. Według jury, to ten projekt spośród 100 zgłoszonych, ma największą szansę na szeroko zakrojoną współpracę z międzynarodowymi firmami.

Przedstawiciele Jury reprezentujący jedne z największych światowych korporacji (m.in. P&G, Skanska, Randstad), wyłonili młody startup technologiczny, który ich zdaniem na największe szansa szansę na współpracę z międzynarodowym biznesem i dokonania prawdziwej zmiany w obszarze rekrutacji w branży IT. 

Spółka ChallengeRocket stworzyła platformę pozwalającą na bardziej efektywną rekrutację specjalistów IT. Organizuje stacjonarne wydarzenia IT (tzw. hackathony), jak również stosuje innowacyjną metodę ewaluacji umiejętności programistycznych poprzez tzw. hackathony kodu. Wykorzystując potencjał sztucznej inteligencji, spółka opracowała metodologię pozwalającą na zautomatyzowanie procesów rekrutacyjnych w branży IT, a tym samym na ich skrócenie i obniżenie kosztów. 

– Nasza platforma daje firmom na całym świecie możliwość organizacji konkursów kreatywnych oraz wyzwań programistycznych. Jest to alternatywna metoda pozyskiwania i angażowania talentów, nieosiągalnych innymi kanałami. Za pomocą narzędzi oferowanych przez firmę można monitorować stale aktywność użytkowników oraz obsługiwać ich zgłoszenia. Jednocześnie firmy, które realizują z nami konkursy otrzymują dostęp do unikalnej społeczności IT. Jednym z najciekawszych form konkursowych jakie obsługujemy na naszej platformie to tzw. hackathony kodu odbywające się w czasie rzeczywistym – mówi Tomasz Florczak, jeden z twórców platformy ChallengeRocket.

– Udział sztucznej inteligencji może być tutaj kluczowe znaczenie – dodaje Paweł Kwiatkowski, jeden z twórców ChallengeRocket. – Metody, które aktualnie rozwijamy nie tylko pasywnie obserwują kodujących użytkowników, starają się "zrozumieć" ich styl pracy, ale też bazując na tej wiedzy mogą mu dostarczać wskazówek i dostosowywać poziom trudności kolejnych zadań. Zupełnie jak zrobiłaby to żywa osoba. Naszym ostatecznym celem jest odzwierciedlenie naturalnej ludzkiej interakcji w procesie rekrutacyjnym. W ten sposób zapewnimy pozytywne doświadczenie dla kandydatów, a jednocześnie znacząco obniżymy koszty i podniesiemy efektywność całego procesu – dodaje.

Komentarze (0)